בני בן 16.5

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

25/08/2015 | 09:16 | מאת: דנה

ילד חכם ספורטאי שמשחק כדור סל חברותי מאוד עולה לכיתה יא . למד עד השנה 5 יחידות מתמטיקה וממשיך השנה במגמת מחשבים וערבית אבל לאור ציוניו הנמוכים יחסית ב 5 יחדות מתמטיקה (68) נאלץ לעבור מבחן מעבר. בעלי לוקח את האפשרות שירד ל 4 יחידות כסוף העולם ומפעיל עליו לחץ רב וזה הפך את העניין לבלתי נסבל . בעלי מרגיש שאם בני רק היה משקיע יותר היה מצליח ומבחינתו אם ישב כל יום כמה שעות הוא יצליח אני בתחושה שיתכן והוא צודק אבל הבן שלי לא מוכן כנראה "לשלם " את מחיר הזה כי יש לו עולם שלם של חברים ספורט ודברים אחרים שהוא אוהב. אני בגישה שלא לכפות ומקסימום ישלים אחרי הצבא אם ירצה ובעלי חושב שצריך למנוע ממנו ספורט מחשב עד שישקיע. זה יוצר מתח גם ביננו למרות שבסופו של דבר אני לא מוותרת ולא משרת לו לנקוט בגישה הזו מה דעתכם?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דנה, זה נשמע שיש לכם ילד נהדר - חלום של כל הורה ממש. המשמעות של זה היא שהילד שלכם כנראה יודע כיצד לחיות את חייו בצורה מוצלחת. כרגע ירידה ל4 יח"ל תאפשר לו להמשיך לעסוק בהרבה דברים שאוהב וגם להמשיך להצליח בלימודים (ציון גבוה ב4 יח"ל מתמתיקה, עוד לא מנע מאיש להתקבל ללימודי רפואה..) ובעיקר להמשיך להיות ילד מאושר. מדוע להפריע לו לנהל את חייו בצורה כ"כ מוצלחת? בברכה, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים