בן שנה ו5 חודשים מחובר לאבא אבל לא רואה אותו כמעט.

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

29/07/2015 | 18:48 | מאת: ורד

שלום רב, מקווה שזה המקום לשאול את שאלתי. קצת ארוך. בננו בן שנה ו5 חודשים, מחובר ואוהב מאוד את אבא :) בעיה קטנה.. האבא עובד בלילות... לפני כחודש האבא היה בחופש ארוך של 3 שבועות בו הם בילו יחדיו כמעט כל הזמן. בתקופה הזו הילד נקשר אליו מאוד. (הוא היה קשור אליו לפני וזה הלך והתעצם) היום האבא יוצא בצהריים לעבודה, שהילד בגן.. וחוזר ב 2, 3 בלילה. הבעיה גם שהילד קם בבוקר האבא ישן. על מנת לצבור כוחות ליום למחרת. השבוע הוא חזר לעבוד והילד מגיע הביתה מהגן פותח את הדלת ואומר אבא בציפייה לראות אותו, מתאכזב ומידי פעם אומר אבא בבכי קל עובר הזמן והילד הולך לישון לפעמיים בבכי קל תוך אמירת אבא אבא.. הילד ישן נפלא לילה שלם .. רק שהשבוע הוא קם כמה פעמים באמירת אבא.. וכאשר רואה אותו במיטה ישן הוא בוכה תמרורים שירים אותו האבא ניגש מחבק .. ומניח ואומר לו לחזור לישון אבל הילד לא מוכן הוא רוצה להיות איתו מצביע לו לדלת ורוצה לשחק איתו כאשר האבא אומר לו שעכשיו לילה הוא מתעצבן וזה יכול לקחת לו שעה עד שחוזר לישון. בבוקר הילד קם ומחבק את האבא והאבא ישן... כואב לי הלב.. הילד כל כך מתגעגע אליו וזה דופק לו את כל השינה.. הוא קם כמה פעמים בלילה כי הוא הבין שמתישהו הוא יקום ןיראה אותו, הוא הבין שאבא מגיע באמצע הלילה. אין לי שום רעיון איך לשפר לו את ההרגשה ... מה עושים ? אני מאוד מבינה אותו, וממש רואה את האכזבה שהוא חש.. ואני בדר"כ לא כזאת רגשנית :)

שלום ורד, אכן מובנים געגועיו לאבא ואני מבינה ממך שכרגע אין כל דרך לשנות את פני הדברים ברמה הקונקרטית. לכן לצערי כל שיש לי לייעץ לך הוא להשתתך ברגשות הגעגוע של בנך, ולהיות קרובה ותומכת במיוחד. לומר לו מילים מנחמות, בטון מרגיע - כמו שאת מבינה שהוא מתגעגע, שהוא רוצה את אבא, ואוהב את אבא, ושאבא אוהב אותו וכיוב'.אני יודעת שזה לא נשמע כמו הרבה, אבל השלמה שלך עם המציאות, תסייע גם לבנך להשלים עימה. בסופו של עניין אלו הם פני הדברים, אבא נעדר בימים והילד מתגעגע, וחוץ מאשר לאשר את רגשותיו, להיות לצידו, להרגיע ולנחם, אין עוד הרבה מה לעשות עד אשר פני הדברים במציאות ישתנו או שבנך יסתגל טוב יותר למצב. כל טוב, ירדן פרידון ברשף

האבא יוכל להכין עבור בנך, אחת ליום או יומיים, דבר מה במיוחד עבורו - סוכריה מיוחדת עטופה, כדור גומי קטן או כל דבר נחמד אחר - שהילד יוכל לקחת איתו לגן או לשהות איתו בבית, ושיוכל לדעת ואף להגיד "זה מאבא". חשוב שהאבא בכל זאת ימצא זמן (אפילו כמה דקות) במהלך היממה על מנת לומר לו שזה ממנו. מעבר לזה, המשיכי להרגיע ולנחם כפי שייעצתי לך בכל פעם שהגעגועים צפים ועולים והזכירי לו שאבא הכין במיוחד עבורו את אותה מתנה.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים