שאלה ...

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

18/05/2015 | 15:37 | מאת: יוסי

ביתי בת 5.9 והוחלט שתישאר שנה נוספת בגן חובה בגלל שאינה מספיק בשלה רגשית לכיתה א (מרבה להפגע ומאוד עדינה). אנו ההורים קצת לחוצים כי אינה מגלה כל עניין ללימוד כמו אותיות, מספרים , חוברות עבודה וכו. אני יודע שזה לא נכון להשוות אבל בגילה אחיה ידע כבר לקרוא. מה עושים? האם נדרש בררור מקצועי / אבחון? אודה לתשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יוסי, אכן לא כדאי להשוות בין ילדים שונים, זה רק מייצר בלבול, אכזבות מיותרות או אשלייה של גאווה, כאשר עצם ההשוואה מונעת מאיתנו לראות את ילדינו כפי שהם ועלולה לגרום לנו "לפספס" את המקומות בהם הם באמת טובים מוכשרים ומוצלחים.. אני מניחה שאם הוחלט להשאירה שנה נוספת בגן (ואני מניחה שבהמלצת גורמים חינוכיים), אז זה יכול להסביר משהו ממה שאתה מתאר, ולכן הוחלט לתת לה עוד קצת זמן "להבשיל"..(מה שבד"כ אכן קורה, ולפעמים באופן פתאומי ומואץ, מה שבדיעבד מעלה שאלות בנוגעת להשארתה בגן שנה נוספת מלכתחילה - אבל זה עניין אחר). מאידך בד"כ על מנת שילדים יתענינו במשהו - צריך לדעת איך לעניין אותם... גם אותיות, מספרים וכיוב' יכולים להיות מוצגים לה בדרך של משחק מהנה שמערב אתכם ההורים, שכולל אביזרים מענינים וכיוב'. כך שאפשר בעיני להשהות לעת עתה את נושא האבחון עד אחרי שתנסו אתם לזמן מה להיות יצירתיים ונכונים להיות מעורבים יותר בתהליך הזה. תוכלו להתייעץ ולחשוב מחדש שוב בעוד מספר חודשים. כל טוב, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים