בעיות התנהגות בצהרון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/02/2015 | 21:47 | מאת: יעל

שלום רב, בני כמעט בן 6, ילד מקסים, רגיש, אוהב ספורט ומאוד פעיל באופן כללי. מצד אחד חברותי אבל יחד עם זאת ביישן. הוא מסוג הילדים שלוקח להם זמן להתחמם אבל כשהוא נכנס לזה קשה להאמין שלפני שעה הוא נורא התבייש . באופן כללי מגיל קטן קשה לו במעברים ממצב למצב, עכשיו כבר הרבה פחות חוץ מעניין הביישנות. בגן הוא מתנהג יפה בדרך כלל, משתתף, משחק יפה עם חברים, לפעמים משתולל, כאשר הגננת אומרת שהוא הרבה פעמים "נגרר" , אבל ברמה שאפשר להשתלט עליו. הבעיה מתחילה בצהרון וזה התחיל רק השנה: מתחילת השנה עד חגי תשרי התחלפו שם הגננות בקצב מסחרר ונראה שהוא קיבל את זה כהזדמנות לבדיקת גבולות של כל אחת מהן. כשהיינו באים לאסוף אותו זה נראה שממש "השד נכנס בו" והוא לא מצליח לצאת מזה עד שמגיעים הביתה והוא מתאפס. כאשר הגיעה הגננת הקבועה תוך כמה שבועות המצב הסתדר והוא חזר להתנהגות טובה. לפני כשבועיים לצערנו שוב התחלפה הגננת ונראה שחזרנו לנקודת ההתחלה, כאשר שוב זה מתחיל בעיקר כשהוא נגרר אחרי כמה ילדים "בעייתיים" ולא יכול לעצור. כמו כן נראה שהגננת באופן כללי לא כל כך משתלטת על העניינים, אבל על זה כבר אין לנו השפעה. אנחנו מנסים לדבר, הוא מבין הכל, מסכים שהתנהגותו לא מקובלת וזה לא מתאים לו, אבל למחרת שוב אותו הדבר. מה ניתן לעשות? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, חילופים תדירים של דמות אחראית/מטפלת, הם דבר שבהחלט עשוי להשפיע לרעה על תחושת הביטחון של ילדים ומכאן גם על ההתנהגות שלהם. עובדה: בגן ו/או כאשר הדמות היא קבועה בצהרון, ילדכם מתנהג "בסדר". לכן כדאי לבדוק כיצד ניתן לעזור לבנכם להרגיש ביטחון ותחושה שהוא "מוחזק" (כלומר יש מי שמסוגל לדאוג לצרכיו הפיזיים) ומוכל במסגרת צהרון. אם יש באפשרותכם דרך כלשהי להשפיע על קביעות, ורמת ההכשרה והמותאמות של כוח האדם בצהרון (אולי דרך עירוב גורמים חינוכיים שונים במידה והצהרון קשור לגן), אז פעלו בכיוון. בברכה, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים