ויתור על בדיקות לב

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

28/07/2016 | 23:47 | מאת: שואלת

שלום, בת 26, אני יספר את סיפור החודש וחצי האחרונים אצלי, אולי יהיה רלוונטי לתשובה, וברשותך אשאל שאלה בסוף. לפני חודש וחצי הרגשתי תחושת עלפון, הלכתי לקופה, שם ביצעו אקג שהראה סינוס אכיטקרדיה, דופק 119, לחץ דם 147/76, בדיקות דם תקינות. קיבלתי כדורי פרולול 10, במידה ויהיה לי התקף דומה שוב אני לוקחת. יומיים אחר כך שוב אותה תחושה, נמדד דופק 103 לחץ דם 138/83. נתבקשתי לעשות הולטר לב, אקו לב מנוחה ואיסוף שתן. בדיקת איסוף שתן תקינה . בהולטר נצפו קטעים של סינוס אטיכרקידה VPBS/APBS , ומבדיקת האקו אני מאוד נרתעת (מהחשיפה שבה, לא נעים לי). רופא המשפחה רצה שאלך לקרדיולוג בגלל ההולטר. הקרדיולוג בדק אותי פיזית, ביצע אקג חדש- יצא תקין וביקש שאעשה גם אקו במאמץ בנוסף על המנוחה מהסיבה שמהבדיקה שלו הוא לא רואה משהו לא תקין. (רשמתי מקודם את הסיבה שאני לא רוצה לעשות את הבדיקות). במהלך החודש וחצי האלו קרה לי עוד פעמיים של חולשה פתאומית והרגשתי שהדופק עולה ולא הלכתי להיבדק. עבר לבד. תחילת שבוע שוב לא הרגשתי טוב, הקאות שלשולים ועצירות לסירוגין, פניתי לרופא, רצה לעשות לי עירוי וסירבתי, ונמדד לחץ דם 133/89 דופק 109. רופא המשפחה ממש לחץ עלי לעשות את הבדיקות של הלב. השאלה שלי היא כזו, עוד כחודשיים אני יעבור ניתוח הרדמה מלאה בשביל תיקון פזילה, אני רוצה לעשות אותו, אני מחכה לו המון זמן. ואני מפחדת שיאמרו לי שאם אני לא יעשה את הבדיקות של הלב אז לא יאשרו לי את הניתוח, כי לא ייקחו סיכון וכדו', כי אני לא מסוגלת לעשות את הבדיקות של הלב, ואני לא רוצה שזה ידפוק את הניתוח בעיניים. האם אני צודקת בפחד שלי? אני רוצה לציין שלדעתי אין לי בעיה בלב, אני רגועה מזה לגמרי (אני רק בת 26..), אני פשוט בלחץ כבר תקופה ארוכה וזה כנראה השפיע. אפילו הקרדיולוג לא מצא כלום בבדיקה שלו. ובפעם האחרונה שנמדד דופק מהיר ולחץ דם גבוה זה כי הייתי חולה אז ברור שישפיע על המדדים. אני ייקח אחריות מלאה מאי ביצוע הבדיקות של הלב . האם יכולים להכריח אותי לעשות את זה לפני הניתוח? או שזה בסדר שאקח את האחריות? (ואני אקח!) או שזה בכלל לא קשור ויאשרו את הניתוח בלי הבדיקות הללו (הלוואי..) אודה לתשובה.

לקריאה נוספת והעמקה
31/07/2016 | 08:35 | מאת: ד"ר רוית רייטר

שלום לך אני מבינה את החשש מהבדיקות שציינת, אך לפני ביצוע ניתוח, אחד הרופאים שמאשרים כי תוכלי לעבור את הניתוח הינו המרדים, כך שהוא צריך לדעת שנבדקת על ידי רופא קרדיולוג, וקרוב לוודאי שכן תצטרכי להשלים את הבדיקות שביקש הקרדיולוג, בעיקר אם הוא ביקש זאת מאחר והקרדיולוג הינו רופא מומחה. אני חושבת שגם חשוב לבדוק את תפקודי בלוטת התריס על ידי בדיקת דם פשוטה מאחר ותפקוד יתר יכול לגרום לדופק מהיר בהצלחה

31/07/2016 | 19:38 | מאת: שואלת

בדקו בלוטת התריס, יצא תקין. אין איזה מסמך שאני יוכל לחתום עליו שהאחריות של ההרדמה עליי ולא יהיו תביעות רשלנות וכדו? האם יש לבית חולים גישה לתיק הרפואי בקופת חולים והאם אוכל לעבור בדיקת קרדיולוג אחר בלי להראות את העבר הרפואי שלי?

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)