חולשה איומה וראיה מעורפלת

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

23/07/2015 | 14:26 | מאת: איה

שלום מזה כשלושה שבועות אני סובלת מחולשה מאסיבית, זה התחיל מעומס על הראיה בעבודה מול מחשב בבוקר ובערב כבר לא יכולתי לעמוד על הרגליים. סחרחורות, חולשה, אי יציבות דופק מהיר בחילות וכו'.. כעבור שלושה ימים מעט התאזנתי מבחינת יציבות אבל עדיין חשתי חולשה גדולה. כעבור מספר ימים חליתי בדלקת אוזן חיצונית חמורה וקיבלתי טיפול אנטיביוטי פומי (ציפרודקס) וטיפות אוזניים (מטופלת עד היום מזה כשבוע) חלה הטבה בדלקת אך אני עדיין חלשה מאוד. בבדיקות דם נמצא ברזל 19 המוגלובין 12 B12 לא נבדק. נקבע לי תור לסיטי בהמשך, כמו כן נמצא כי אני סובלת מסינוסיטיס כרוני. שאלתי: האם ייתכן כי החולשה הגדולה וחוסר האנרגיה שאני מרגישה כמו גם ראיה מעורפלת, בחילות וכו'... קשורות לרמות הברזל הנמוך? לאנטיביוטיקה? (אף כי החולשה החלה לפני הדלקת והטיפול באנטיביוטיקה) רופא המשפחה טוען שהתסמינים לא קשורים למחסור בברזל אבל רציתי לקבל חוות דעת נוספת מאחר שבפורומים שונים מדברים המון על חולשה באנמיה. אודה לתגובה וחוות דעת אפשרית, אני לא מתפקדת כבר חודש מרוב חולשה ולא מטופלת...

לקריאה נוספת והעמקה
23/07/2015 | 15:13 | מאת: ד"ר אריה ליפסקי

נדרש המשך בירור לחולשה המתמשכת, וכנראה הרופא המטפל התחיל אותו. לגבי הברזל - אין אנמיה בולטת, אבל הברזל אכן נמוך. להבין את התמונה המלאה, כדאי להסתכל בMCV וRDW (בדיקות שבוצעו כחלק של הספירת דם) ולבדוק את רמת הפריטין (Ferritin). קשה להגיד אם יש קשר מוחלט. את צודקת שאין סיבה להאשים את האנטיביוטיקה כגורם לחולשה. כמו שציינת, הסימפטומים הופיעו לפני.

23/07/2015 | 20:16 | מאת: איה

עברתי על בדיקות הדם שוב, MCV 78.2 ו RDW 15.2 לגבי בדיקת הפריטין- לא מופיעה בדיקה זאת... (בדקתי מספר פעמים) אולי יש לציין כי בדיקות הדם נערכו כשבוע לאחר שתקפה אותי החולשה ולמעשה כמעט בצום מוחלט+תחילתה דלקת אוזן חיצונית חריפה. האם יתכן כי מדובר למעשה בוירוס ש"התבשל" זמן מה ולבסוף יצא בדמות דלקת אוזן חריפה (ללא חום)? אני שואלת זאת מכיוון שבמשך מספר שבועות שקדמו להתפרצות החולשה והדלקת חשתי מדיי פעם בחילות ותחושה כללית רעה במיוחד באזור הסינוסיטים, כמו תחושה של שפעת אך ללא השפעת... תחושות אלו חלפו מעצמם בתוך מספר דקות. הרופא המטפל הפנה אותי לסיטי ומאמין שמדובר בלחץ נפשי אך האמת היא שאני לא מרגישה לחוצה רק חוסר וודאות. אודה לכל הכוונה תיאורתית שהיא.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)