אורתופד מומחה "עבד עליי" עם חוות הדעת

דיון מתוך פורום  רשלנות רפואית

07/05/2015 | 19:38 | מאת: אנונימי

במהלך השירות הצבאי החלו כאבי גב תחתון, ב-CT נמצא בלט, לאחר מספר חודשים היה אירוע מתועד והחמרה שלאחריו נשלחתי ל-MRI שבו נמצאה פריצה (הדרדרות). אני כיום משוחרר. הלכתי לאורתופד ידוע באיזור מגוריי, הוא בדק אותי ואמר שיש מוגבלות ונזק לדיסק. הבאתי לו את התיק הרפואי והוא אמר שהוא ממליץ מאוד להגיש תביעה כיוון שלפי התיק הרפואי ניתן להוכיח קשר ישיר בין השירות לנזק לגב התחתון. התלבטתי, הוא לחץ עליי וציין שמאוד חשוב שאגיש את התביעה בכדי שאהיה מבוטח על ידי משרד הבטחון במיוחד לאור המצב שלי. שילמתי לו 8,000 ש"ח מכספי על הייעוץ, קיבלתי את החוות דעת שלו, כשהגעתי הביתה ופתחתי את המעטפה, חשכו עיניי. 3 עמודים של תיעודים למופת והוכחות, אך בעמוד האחרון נרשם כי הוא מעריך את הנכות שלי ב-10%. אין שום סיכוי שההגבלה שלי מסתכמת ב-10%. אני לא מסוגל לעשות צרכים בלי כאב, כל התכופפות מביאה כאב, יש לי חולשת שרירים ברגליים, כל פעולה יום יומית מלווה בכאב ואני לא מסוגל לשרוד יום בלי משככי כאבים נרקוטיים. נאלצתי להתפטר מספר פעמים כי פשוט לא יכולתי לעמוד בכאבים שהופיעו במהלך היום. מה שגם, בכדי להיות מבוטח על ידי משרד הבטחון יש צורך ב-20% נכות לפחות ואני בטוח שהוא יודע זאת!!! 10% יתנו לי פיצוי קטן חד-פעמי ותו לא. בידיעה של כל אלה, האם היה מותר לאורתופד ללחוץ עליי ולציין את חשיבות התביעה במתן ביטוח למרות שהוא ידע שיתן לי רק 10%? זו הבטחת שווא התקשרתי למרפאה שלו וביקשתי פגישה בכדי לדון על החוות דעת אך הרופא סירב בטענה ש"זה לא מקובל" מה עליי לעשות??

לקריאה נוספת והעמקה
12/05/2015 | 11:45 | מאת: עו"ד יאיר ח. סקלסקי

שלום, המקרה מדגיש את הצורך להיוועץ בעו"ד לפני קבלת החלטות משפטיות על תביעה ולא עם רופא או כל מי שאינו בקיא ברזי המשפט. אינני יכול להיכנס לפן הועבדתי מאחר ואינני בקיא בפרטים אך, בהחלט יתכן שקיים פער בין התחושות הסובייקטיביות לבין הנכו הרפואית. עם זאת, אני חושב שנכון לשכור את שירותיו של עו"ד העוסק בהגשת תביעות לקצין התגמולים ובמידה והוא ימצא כי נכון להתעקש על נכות גבוה יותר הוא ידע כיצד לעשות זאת מול הרופא. במידה ולא, יש לשקול לתבוע מהרופא להחזיר את שכר טרחתו שכן חוות הדעת לא סיפקה את מטרתה והיא לא הייתה באה לעולם אלאמלא לחציו של הרופא. בברכה

13/05/2015 | 12:16 | מאת: אנונימי

לאחר שיחה עם רופא המשפחה הוא אמר שחבל שלא פניתי אליו לפני כן כי הרופא ההוא אכן מעריך אחוזים נמוכים והמליץ לי על רופא אורתופד אחר במחיר זול יותר. למרות שאני ממש לא מסכים עם דעתו, אני כן מעריך את הזמן שהוא השקיע בתיק שלי, אבל כן הייתי מעוניין בהחזר של חלק מהסכום בכדי שאוכל לפנות לאורתופד אחר. כיצד אני תובע מהרופא את שכר טרחתו?

מנהל פורום רשלנות רפואית