תלונה בגין הצגת מצב רפואי שאינו נכון

דיון מתוך פורום  רשלנות רפואית

10/11/2014 | 21:45 | מאת: רועי

שלום לפני כחודש, הייתי במרפאת שיניים של אחת מקופות החולים, וזאת לצורך ייעוץ אורתודנט עבור בני בן ה 13. האורתודנטית, בדקה אותו במשך שתי דקות, וטענה שמצב השיניים שלו גרוע, והוא חייב טיפול ליישר את השיניים באופן דחוף. לאחר המתנה של כמה דקות, קיבלנו הצעת מחיר מפורטת בסך של 15000 ¤. בהתחלה הייתי המום מהמחיר, אבל לאחר שנזכרתי בדבריה של הרופאה אודות מצבו החמור של בני, שילמתי למרפאה. חשוב לציין, שמיד באותה פגישה, הם שלחו את בני לעשות צילומים ולעשות מדידה לברזלים. בימים שלאחר מכן, התברר לי שהמחיר ששילמתי הוא ללא שום פרופורציה. בימים האחרונים, הלכתי לשני רופאים מומחים בעלי שם בתחום האורתודנטיה, וזאת על מנת לקבל חוות דעת שניה. לתדהמתי, הרופאים טענו שמצבו של בני אינו כה חמור כפי שאותה רופאה תיארה, ועלות הטיפול שהם הציעו לי, היה נמוך ב 33%. הדבר החמור מבחינתי היה, שהם הסתכלו על דף הטיפולים שהרופאה נתנה, והם אמרו לי "שהיא דחפה לך המון דברים שאינם רלוונטיים". אין לי ספק, שהוטעיתי והולכתי שולל על ידי אותה רופאה והצוות של סניף קופת החולים. יחד עם זאת, האם אני יכול לעשות משהו?. מיותר לציין, שסניף קופת החולים מסכים להחזיר לי את הכסף בניכוי 20% בגין הוצאות. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
20/11/2014 | 11:25 | מאת: עו"ד יאיר ח. סקלסקי

במידה ותקבל חוו"ד שהרופאה אכן הניחה בפיו דברים מיותרים אזי תוכל גם לתבוע מהם לוותר על ההוצאות המיותרות. בברכה,

מנהל פורום רשלנות רפואית