עזרה בבעיית עצירות קשה

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

27/08/2016 | 20:10 | מאת: דובי

שלום רב . סליחה על התיאור הארוך, אבל מדובר בבעיה מדאיגה, ואודה לכם מאוד אם אקבל תשובה. אני בן 43. לפני כשלושה חודשים הרמתי כמה דברים כבדים בבית, ולפתע חשתי כאב מאוד חד בבטן באיזור הטבור ומטה . האזור כאב מאוד והייתה נפיחות מתחת לטבור . היה חשש לבקע טבורי, נבדקתי פיזית ע"י כירורג, ובהמשך עברתי גם בדיקת US של דופו הבטן, ולא נמצא בקע. הכאבים נמשכו, וגם הנפיחות, ולפני חודש ושבוע החלה בעיה של עצירות קשה. היו מעט מאוד יציאות דקות עם ריר . השתמשתי בנורמלקס, אפילו במינון גבוה מעל המקובל, שתייה מרובה, ודיאטה שכללה רק פירות, מעט מאוד פחמימות, ודגים , ללא בשר וגבינות. גם זה לא עזר. עדיין יציאות דקות וארוכות. עברתי בדיקת CT (ממתין עדיין לתשובה, צריכה להגיע בימים הקרובים). רופאת המשפחה ביקשה לעשות בירור מהיר בקשר ל- CT אצל רופא אחר, וכל מה שנאמר לה שיש כמות גז וצואה רבה מאוד במעי, ויש תמט של המעי הגס באיזור הרקטו-סיגמואיד. רופאת המשפחה לא מצאה לנכון לשלוח אותי למיון, אלא רשמה לי Laxadin, וקבעה לי תור לקולונסקופיה. הלקסעדין עוזר, אך גם עם הלקסעדין, הצואה עדיין דקה, אומנם רכה, אבל לא שלשול (כנראה שאין מספיק מים בצואה).למרות שאני שותה מעל 2 ליטר מים ליום + משקאות אחרים. אני חושש לפי מיקום הכאב (מתחת לטבור בצד שמאל), לפי צורת הצואה, ולפי התחושה הכללית שהבעיה היא בכלל במעי הדק. ואני חושש שבדיקת קולונסקופיה לא רק שלא תועיל אלא עלולה להזיק. כי המעי הדק לא נבדק. אני חושש שעיכוב נוסף עלול לסבך את הבעיה ולגרום לנזק משמעותי יותר למעי הדק. האם להתעקש על הפנייה למיון ? אשמח לתשובה . תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, המצב דורש הערכה קלינית ולא אוכל לתת תשובה מפורטת בלי לבחון את כל הממצאים. עם זאת,, קיימים ממצאים בCT (לא ברור באיזה פרוטוקול בוצע) שכדאי להמשיך ולברר אותם בקולונוסקופיה. לא ציינת שקיימים ממצאים במעי הדק בבדיקה זו, ועל כן, לפחות בשלב זה, אין צורך בכיוון זה

30/08/2016 | 23:42 | מאת: דובי

תודה על התשובה. קיבלתי היום את הפענוח של ה-CT. "תמונה של אינטוסוספשין במעי הדק באורך 3 ס"מ באיזור הבטן האמצעית " חוץ מזה אין חסימות. במעי הגס אין ממצאים ב-CT (החומר הניגודי לא הגיע לשם) .

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה