בדיקת גסטרו

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

21/09/2014 | 15:10 | מאת: סאם

שלום רב דר. עברתי היום בדיקת גסטרוסקופיה. מה שמטריד אותי כעת שלקחו לי ביופסיה. שאלתי את הרופא אם יש לי גידול. והוא ענה שלא. אז למה לקחו לי ביופסיה? ממצאי הבדיקה הם: ושט- תקין לכל אורכו קיבה כולל היפוך- מספר ארוזיות באנטרום. ביופסיות. תריסריון וחלק שני- בצל וחלק שלי תקינים אבחנה- Mild erosive gastritis. ביופסיות- כן הוראות ומעקב- טיפול באומפרדקס 20 מג פעמיים ביום למשך חודש ולאחר מכן פעם ביום למשך חודשיים. כתוב לברר תשובת ביופסיה עוד חודש במרפאה. העניין של הביופסיה מאוד מלחיץ אותי. אני בן 25 בריא , נוטל תרופות של ציפרלקס. מזה אומר לקיחת ביופסיה כאשר הרופא אמר שאין גידול אך יש פצעים?

לקריאה נוספת והעמקה
21/09/2014 | 19:18 | מאת: sky

אכן לא נשמע שמדובר בנגע סרטני או גידולי. נלקחה ביופסיה כי ראו דלקת בקיבה והביופסיה אמורה לאבחן רת חומרתה ולעיתים את מקורה ( חיידק, קרוהן של הקיבה ( לא נפוץ ) ועוד סיבות. חכה לתתוצאות הביופסיות ועדכן בתוצאות.

באופן עקרוני נטילת ביופסיית מטרתה קבלת דגימת רקמה לצורכי אבחנה של מצבים שונים ואינה בהכרח מלמדת כי מדובר במחלה ממארת. לעיתים נלקחת דגימת רקמה על מנת לעמוד על טיב הדלקת, מעורבות גורמים אתיולוגיים כגון חיידק ההליקובקטר וכו. מומלץ לחזור לייעוץ גסטרואנטרולוג מסודר. התשובות בפורום אינן מהוות חוות דעת רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא / בדיקה רפואית מסודרת

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה