צילום קיבה

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

23/07/2012 | 13:24 | מאת: מוטי

שלום הופנתי לצילום קיבה בעקבות בעיות של צרבות/בחילות/חוסר תאבון/קשיי נשימה ומשום מה לא התגלו בעיות רפלוקס תוך כדי הופנתי גם למנומטריה וניטור חומציות ואני מחכה לבדיקות הללו השאלה אם הבדיקות יכולות לסתור את הצילום קיבה זאת אומרת ששם כן יכול להתגלות בעיות רפלוקס? חשוב לציין שהופנתי לבדיקות האלו ע"י רופא מנתח לאחר שכל סוגי הסותרי חומצות לא עזרו לי אשמח לקבל תשובה תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

צילום הקיבה עשוי לאתר בעיות מבניות (אנטומיה / בקע סרעפתי וכו) ולעיתים עשוי להדגים רפלוקס. בדיקת המנומטריה וניטור החומציות עשויות להוסיף מידע ולעיתים להצביע על החזר קיבה ושט גם בנוכחות צילום קיבה תקין. בכל מקרה לאור תלונותיך רצוי להשלים בירור מסודר כולל התייחסות להערכה אנדוסקופית בהתאם לתמונה הכוללת. מומלץ לחזור להמשך מעקב לרופא שהפנה אותך לבדיקות הנ"ל. * התשובות בפורום אינן מהוות חוות דעת רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא

24/07/2012 | 21:52 | מאת: מוטי

שלום ד"ר בקשר לצילום קיבה אנחנו מדברים על אותה בדיקה? כי עשיתי משהו שנקרא "שיקוף" שתיתי בריום ועשו לי צילומים מקיפים לקיבה והאחות שמפעילה את זה בודקת בלייב עם יש בעית רפלוקס ולפי מה שאני מבין ממך לא תמיד הצילום מגלה בעית רפלוקס אתה יכול להסביר מדוע? תודה רבה לך ד"ר.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה