כאבי בטן אצל ילדה -למה לא עונים לי? אודה לתשובה!

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים - הלל יפה

09/11/2015 | 15:29 | מאת: יהודית

שלום, ביתי בת השנתיים וחצי, סובלת מכאבי בטן לפני שהיא עושה קקי, הכאבים באים בפתאומיות- והיא ממש מאבדת עשתונות, היא מסתובבת הלוך חזור בבית ובוכה שכואבת לה הבטן... אז,אני צריכה לשכנע אותה להתיישב על הסיר גמילה- ואחרי מאמצים רבים- (רואים שמפעילה הרבה כח) מצליחה להתרוקן.- אציין שהיציאות ממש לא קשות לפעמים אפילו רכות מאד, יש לה יציאות פעם-פעמיים ביום. הכאבים חולפים מיד לאחר שמסיימת להתרוקן. יש לציין שהיא לא שותה הרבה במהלך היום- האם זה יכול להשפיע? דרך אגב- גמלנו אותה לפני חודשיים כמעט- והכל הלך כשורה פיפי - היא עושה בשירותים, אבל קקי מצליחה רק בסיר- מקל עליה כי ככה מקפלת את הרגליים כלפי מעלה- ועוזר לה ללחוץ. מה אוכל לעשות כדי להקל עליה? ומה הם הכאבים האלו? אודה מאד לתשובתכם!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לאור העובדה שאת מציינת יציאות לא קשות, קבועות פעמיים ביום בילדה בריאה אין מדובר בעצירות, לכן נראה לי כי כדאי להתמקד בלעודד אותה לשבת באופן יזום פעמיים ביום בוקר וערב ולעודד יציאה. כדאי להיבדק על ידי רופא על מנת לשלול פיסורה או ממצא אחר המסביר כאב בזמן מתן יציאות.

17/11/2015 | 11:38 | מאת: יהודית

יש לציין כשמתחילה לעשות קקי- כבר לא כואב לה- הכאבים מופיעים לפני... האם יכול להיות- שבגלל הגמילה- השרירים הביטניים שלה מכווצים מידי - "שולטת" עליהם יותר מידי? אם כן יש איזה טיפול לזה? פזיותרפיסטית של קופת חולים יכולה לעזור לי בזה?

מנהלי פורום רפואת ילדים - הלל יפה