הימצאות חיידק Pseud. aeruginosa

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים - הלל יפה

03/02/2015 | 13:38 | מאת: מושון

שלום, ביתי בת שנה וחצי הייתה באשפוז בבית חולים עם דלקת בדרכי השתן(זיהום E-COLI) אחרי האשפוז עשינו בדיקת שתן ומצאו את החיידק Pseud. aeruginosa. לפי חיפושים הבנתי שיש הסיכוי שההידבקות הייתה בבית חולים (ככל הנראה מבדיקת קטטר) כרגע הפנו אותנו למיון למתן אנטיביוטיקה דרך הווריד, מדאיג אותי הרעיון של בילוי נוסף באשפוז שכן תופעות לוואי והסתבכויות נוספות עקב הטיפול יכול ליצור בעיה נוספת והסתבכויות. אשמח לדעת מכם על המצבים האפשריים וממה לדעתכם עלינו להיזהר אם צריך בכלל. מדאיג שהיא מאוד קטנה ורק התאוששה מהאשפוז הקודם. תודה רבה רבה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ראשית, לא ברור לי מדוע נערכה בדיקת שתן חוזרת לאחר האשפוז. בכל מקרה, תרבית שתן סטרילית מקטטר היא היחידה שניתן להתייחס לתוצאותיה - כל בדיקת שתן שנלקחת משקית אינה סטרילית ולכן אינה יעילה. אולם, אם תרבית שתן סטרילית מקטטר הדגימה צמיחה של pseud. Aerginosa הדבר לא נובע מהבדיקה בקטטר (שהינו סטרילי, כאמור) אלא בד"כ מחיידקי צואה של הילדה, ויש לטפל במצב. בנוסף, לאור האירועים החוזרים יש לשקול התחלת טיפול מונע. אי לכך, ממליצה לקבוע תור לבדיקת נפרולוג ילדים (טלפון של מוקד זימון התורים בבית החולים הינו 04-6304252).

03/02/2015 | 19:42 | מאת: מושון

הי, סליחה אבל לא הייתי ברור. כרגע גילו את החיידק aeruginosa אחרי בדיקת שתן רגילה, בשקית. הילדה ללא חום ונראת בריאה, יציאות רגילות, שינה טובה. האם כדאי ללכת למיון או לבקש הפניה נוספת לתרבית? לפני כשלושה שבועות סיימנו טיפול אנטיביוטי אחרי אישפוז בו גילו חיידק E-COLI בקטטר. שלחו אותנו לבדיקת תרבית כדי לראות שהטיפול האנטיביוטי עשה את עבודתו. תודה רבה, מושון.

מנהלי פורום רפואת ילדים - הלל יפה