חיידק הקלבסיאלה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

20/10/2016 | 10:14 | מאת: גלי

שלום רב, לפני כ3 חודשים ילדתי את ביתי (אחרי לידה לא פשוטה), 4-5 ימים לאחר מכן חשתי בצריבה במתן שתן, תרבית השתן הראתה הימצאות של חיידקי אי קולי וקלבסיאלה פנומוניה. טופלתי באנטיביוטיקה מסוג צפוויט 4 כדורים ליום למשך 10 ימים. בתרבית השתן לאחר מתן האנטיביוטיקה יצאה תקינה no grow (למרות שהתוצאות התקבלו בצהרי אותו יום שבו בוצעה התרבית בבוקר). בשל החדשות אתמול לגבי החיידק ביצעתי היום שוב תרבית שתן- ממתינה לתשובה שלה. יש חי מס' שאלות: 1. אם התרבית תצא תקינה שוב, האם זה אומר שהחיידק קלבסיאלה חוסל לגמרי ואינני נשאית שלו אפילו? 2. כיצד ניתן לבדוק נשאות לחיידק זה (במידה ואין לי כבר דלקת בשתן אך החיידק עדיין בגופי) 3. האם עלי לבצע תרבית שתן גם לביתי שכיום בת 3 חודשים? 4. האם אני יכולה להדביק אחרים? תודה על המענה, אני קצת בחרדה מזה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום גלי, 1. חיידקי 'קלבסיאלה' נמצאים אצל כולנו (או אצל כמעט כולנו) בצואה, כך שכולנו (או כמעט כולנו) 'נשאים' שלהם. כדי לתעד זאת אפשר לבצע 'משטח רקטלי' מיוחד (בדיקה שאותה מקובל לעשות ר ק כאשר מדובר ב'קלבסיאלה' עמידה המכונה CRE). 2. לפי הנתונים בשאלתך אינך נשאית של החיידק בשתן. 3. זיהום בדרכי השתן איננו נחשב כמחלה מדבקת, ולפי הנתונים בשאלתך אינני מוצא סיבה לבצע בדיקת שתן לבתך. הרבה בריאות אפי

20/10/2016 | 17:30 | מאת: גלי

תודה רבה על תשובתך, לא ציינת אם אני יכולה להדביק אחרים ועלי לנקוט ביתר זהירות מבחינה הגיינית בשל כך. 2 דברים נוספים שאשמח לברר עימך: 1. כיצד אדע אם הקלבסיאלה היא מסוג cre? בטופס התוצאות של הבדיקות לא צוין הסוג מלבד פניאומוניה. 2. בבדיקות הדם שביצעתי היום עדיין הרמה של הנויטרופילים גבוהה והלימפוציטים נמוכה מהנורמה, כפי שהיה לפני 3 חודשים כשהיה לי את הדלקת, אך כיום אין לי תסמינים שהתלוו לדלקת. האם זה יכול להעיד על כך שעדיין יש חיידק זיהומי בגופי? תודה רבה!!! :-)

מנהל פורום מחלות זיהומיות