CMV

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

26/08/2015 | 16:43 | מאת: ענבר

ד"ר הלפרין היקר שלום רב. מקווה שאתה ממשיך לעשות חיל וששלומך טוב:) שאלה לי: חברה טובה מאוד שלי מחוסנת ל CMV מעברה הרחוק (יותר מעשור). בעלה אובחן היום עם הדבקה ראשונית של CMV. אני בעצמי מתכננת הריון שלישי ומעולם לא חליתי ב CMV. אינני מתכוונת להיפגש עם בעלה או ילדיה אך עימה אני נמצאת בסמיכות גבוהה (עובדות יחד במרפאה). למרות שאני כמעט בטוחה בתשובה אינני יודעת בוודאות: האם יש מצב בו היא עצמה מהווה כמאכסן לוירוס (למרות שהוא כבר קיים אצלה בצורה לטנטית) ואני יכולה להידבק ממנה? האם עצם זה שבעלה חולה כרגע (אולי יש וריאנט לוירוס בשנים האחרונות..אינני יודעת...) האם יש סיכוי גבוה עבורי (יותר מאשר בד"כ כשאני במחיצתה) בגלל שבעלה חולה כרגע והמטען הויראלי בביתם גבוה? ושאלה נוספת: האם יש מצב בו CMV מופיע עם שיעול?...? למיטב ידיעתי..לא. תודה תודה. ענבר.

26/08/2015 | 16:57 | מאת: ועוד..

אחר שיטוט קל ברשת הבנתי שאכן ישנם תתי זנים של CMV... מה הסיכוי שחברתי שוהה בבית עם חולה שמרגיש לא טוב כבר כחודש ושאיננה מדגימה סימנים קליניים ושהיא בכל זאת חולה? האם הסטטיסטיקה מראה סבירות נמוכה להדבקה נוספת לאור הנתונים? כיצד היית ממליץ להיזהר ביוםיום כשאני נמצאת בקרבתה? (מעבר לכללים הסטנדרטיים של לא לשתות מאותן כוסות, לא להתחבק כשאנחנו נפגשות, שירותים וכו...). תודה תודה. ענבר.

שלום ענבר, 1. אכן, קיימים מספר תת-זנים של CMV, וקשה לי לכמת את סיכוייה של חברתך (שכבר נדבקה בעבר ב- CMV) להידבק בזן אחר של הנגיף ולהפריש אותו בשתן או ברוק שלה. בלי קשר לכך, זמן הדגירה של המחלה בנגיף עשוי להיות ארוך מחודש. 2. שיעול איננו מהווה תסמין אופייני לזיהום בנגיף זה. 3. כללי הזהירות המצוינים בשאלתך נראים לי סבירים. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות