שאלות על תזונה ומיקרובים ושאלה על חורף

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/11/2014 | 23:23 | מאת: צמחונית

1. אילו ירקות ופירות הם הנשאים העיקריים של מיקרובים פתוגנים לאדם? 2. מהם המיקרובים הפתוגנים העיקריים שאפשר להידבק בהם באכילת פירות וירקות? 3. האם אכילת פירות וירקות אורגניים מפחיתה את סכנת ההחדבקות במיקרובים האלו? 4. איך אפשר להפחית את סכנת ההידבקות מאכילת פירות וירקות? 5. טיפים לתזונה/תוספי ויטמינים ומינרלים כדי לחזק את מערכת החיסון לקראת החורף.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום צמחונית, 1. כל ירק שמושקה במי ביוב (או במים מזוהמים ממקור אחר) ולא נשטף כהלכה לפני צריכתו עשוי להכיל חיידקים פתוגניים. 2. כל חיידק פתוגני שנמצא בביוב עשוי להימצא ע"ג ירקות שמושקים במים אלו. הנפוצים הם- מטבע הדברים- חיידקי המעיים, כגון סלמונלה, שיגלה, וקמפילובקטר ועיתים גם חיידקי אי. קולי פתוגניים. 3. אם ירקות שמוגדרים כ"אורגנים" אינם נחשפים לחיידקים פתוגנים בזמן גידולם, מיונם, אריזתם, משלוחם ומכירתם- אז הסיכוי שיש עליהם חיידקים כאלו הוא קטן (וזה נכון גם בנוגע לירקות שאינם מוגדרים כאורגנים). 4. שטיפת ירקות לפני צריכתם מפחיתה את סיכויי הזיהום. 5. אינני מכיר תוספי תזונה/ויטמינים/מינרלים שמחזקים את מערכת החיסון אצל אנשים שאינם סובלים ממחלות במערכת זו. הרבה בריאות אפי

23/11/2014 | 21:06 | מאת: צמחונית

1.האם משרד הבריאות או משרד החקלאות מבצעים בדיקות פתע של מזהמים בירקות ובפירות הנמכרים בשווקים ובמרכולים? 2. האם הסיכוי להידבק במיקרוב מעיים מאכילת תפוח עץ או תפוז המושקים במי ביוב שווה לסיכוי לחטוף זיהום כזה מירקות הגדלים סמוך לאדמה או בתוכה (חסה, כרוב, עגבניות, מלפפונים, סלק, תפוח אדמה ועוד) והמושקים במי ביוב? 3. אם יש חשש לזיהומים במזונות, האם מומלץ לשטוף אותם במי סבון או בנוזל חיטוי אחר, או שמספיקה רק שטיפה בהרבה מים?

מנהל פורום מחלות זיהומיות