דחוף!! שעלת (עם אנטיביו)וחשיפה לתינוק בן עשרה ימים

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

27/09/2014 | 21:38 | מאת: ברא

שלום וברכה. ביום שלישי בערב, ערב החג, לאחר כ5 ימי שיעול אקוטי וללא הרף, אובחנתי ע"י רופא ריאות עם שעלת. יצוין כי אני בהריון בשבוע 16 (הריון בסיכון גבוה עם סכרת מטופלת באינסולין). לא בוצעו בדיקות דם/ אחרות לאבחון השעלת בשל ערב החג ולדברי הרופא המקרה מובהק ולא היה טעם להמתין לבדיקות , החלתי טיפול ב ROXO. השאלות: 1. אחותי ילדה לפני 9 ימים תינוק, אשר גם הייתי איתו ביום הלידה ולמחרת (טרם אובחנתי כמובן וחשבנו אז שזה צינון). מיד כשהבנו שזו שעלת, לא התראינו. לדברי רופא הריאות מדובר בסכנת חיים לתינוק מתחת לגיל חודשיים שטרם חוסן ולדבריו לפחות שבוע אסור להיות באותו מבנה עם התינוק. מחר תתקיים בעז"ה הברית (במקום בו יש גם מרחב פתוח) ואני אמורה לשאת תפקיד בהעברת התינוק ובכלל הייתי שמחה להיות מעורבת. האם מחר, אחרי שאהיה לאחר 9 מנות אנטיביויטיקה, עדיין קיים סיכון לתינוק? מה ההגבלות שעלי לקחת על עצמי בנסיבות אלה מחר? 2. האם יש איזו משמעות להיותי בהריון והאם כדאי בסמוך ללידה לקבל חיסון שעלת? זכור לי שבשנה שעברה הייתה קריאה לנשים בהריון החל משבוע מסוים להגיע ולהתחסן.. תודה על הכל ושנה טובה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ברא, 1. אין ביכולתי לדעת האם באמת את סובלת משעלת; אם כן- האם את עדיין מדבקת; ואם כן- האם הסיכוי של התינוק (שעמו כבר באת במגע ואולי תבואי במגע נוסף מחר) לחלות בשעלת הוא גבוה (למשל בגלל שהוא לא קיבל נוגדנים כנגד החיידק מאמו); ועוד. במילים אחרות, אינני יכול לענות על שאלתך האם כדאי שתהי במגע קרוב עם התינוק הנ"ל מחר. 2. משרד הבריאות ממליץ לכל הנשים בישראל להתחסן כנגד שעלת בכל הריון, רצוי בין השבועות 27 ל- 36. הרבה בריאות אפי

27/09/2014 | 22:14 | מאת: ברא

1. לגבי התינוק- אמשיך לנהוג במשנה זהירות וככל שאתקרב אעשה זאת עם מסיכה, אך בהנחה שזו אכן שעלת, יש איזה טווח זמן המומלץ שלא להתקרב? 2. ושוב, בהנחה שזו שעלת, בעלי אף הוא משתעל, למרות שבחומרה פחותה בצורה ניכרת והילדים ממש מעט, ילדי כבני 8.5,4.8,2.3 (האמצעי אף עם עבר של RSV חיובי ברונכיוליטיס בגיל שנה , שליווה משך כארבע שנים כמעין אסטמה ובשנה האחרונה בע"ה הייתה רגיעה) כולם מחוסנים כנהוג וכנדרש בארץ. האם כדאי לטפל גם בהם באנטיביויטיקה למניעת הדבקה והאם שעלת מסוכנת למי מהם? 3. לגבי ההריון: אנחנו מיועדים לצאת לשליחות בחו"ל (סקנדינביה), השאלה האם ניתן להתחסן עוד לפני שבוע 27 להריון ומתי, כי אני חוששת ששם לא נותנים את החיסון, וכן האם ההמלצה להתחסן לשעלת בהריון נוגעת ספציפית לארץ או רלוונטית ונדרשת גם בארץ אחרת? תודה!!

28/09/2014 | 07:59 | מאת: ברא

המון תודה על המענה הסבלני והמקצועי. האם בנסיבות בהן התינוק בהחלט נחשף אלי בזמן הרלוונטי להדבקה בשעלת, ובעודו בן 10 ימים וכמובן לא מחוסן, האם כדאי שהוא יקבל אנטיביוטיקה על מנת למנוע מצב של סכנה?? (בנוסף, אבי היה עמי כל 5 ימי החג והיום הוא הסנדר ונושא התפקידים של האב בברית, כך ששוב התינוק ייחשף למידה מסויימת של פוטנציאל הדבקה) תודה!!

מנהל פורום מחלות זיהומיות