חיסון אבעבועות רוח לתינוק שנחשף לשלבקת חוגרת

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

24/12/2004 | 18:23 | מאת: דלית

שלום, כאמור בני בן השנה ושלוש נחשף לחולה עם שלבקת חוגרת. חשבתי שבניגוד לאבעבעות רוח, שלבקת חוגרת אינה מדבקת. שאלותי הן - באיזו מידה שינגלס מדבק ? (כלומר, עד כמה "צפוף" צריך להיות המגע ? טרם חיסנו אותו לאבעבעות רוח, האם ניתן לעשות זאת גם לאחר החשיפה ? (נניח תוך 48 שעות) ? האם זה יכול למנוע או להקל על הסימפטומים ? האם יש אתר במיוחד שניתן לקרוא על התופעה (אני סטודנטית לרפואה) תודה, דלית.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דלית, שלבקת חוגרת היא מדבקת (בנגיף ה- VARICELLA ZOSTER) אך הסתברות ההדבקה היא נמוכה ומחייבת מגע קרוב (עם שלפוחיות "טריות"), וזאת בניגוד למחלת האבעבועות רוח שמדבקת (באותו נגיף) בקלות (דרך דרכי הנשימה). היות ותקופת הדגירה של הנגיף היא קצרה (ימים) הרי שתיאורטית חיסון שניתן יומיים לאחר ה"חשיפה" לא אמור להיות יעיל במיוחד במניעת אבעבועות רוח, אך כיוון שההסתברות להדבקה היא ממילא נמוכה בסיטואציה זו, קשה מאד להוכיח זאת (בפרט לאור העובדה שיעילות החיסון עצמו במניעת מחלה איננה גבוהה במיוחד). הרבה בריאות אפי

24/12/2004 | 18:51 | מאת: דלית

בהנחה שהיה מגע עם פצעים פתוחים - אני מניחה שהם מדבקים כמו באבעבועות (למרות שברור שאין הדבקה נשימתית), לא ? מה זאת אומרת שיעילות החיסון נמוכה ? דגירה - 10-21 יום ?

מנהל פורום מחלות זיהומיות