כאבי בטן אצל ילד בן 10

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

24/04/2016 | 22:46 | מאת: מיכל

שלום, בני סובל מזה חודשיים מכאבי בטן. לאחר בדיקות דם , שתן , צואה ואולטראסואנדים- לא נמצא כל ממצא מחשיד בבטן או בשלפוחית. הילד בריא לפי הבדיקות אבל סובל מכאבים מתמשכים מידי יום בבטן תחתונה, במרכז הבטן. כאבים מתגברים מאוד בעת מתן שתן. כאשר מתעטש או משתעל הוא משמיע אנחת כאב. מתקשה להתכופף, אפילו עד לגובה הברך. לפי המלצת הרופא המשכנו בירור גסטרו (טיפול באמצעות לוסק) בדיקות למחלות כרון וצליאק יצאו תקינות. בנוסף, הוא מתלונן מעל חצי שנה על כאבי שרירים (שטעיתי לחשוב כי מדובר בכאבי שרירים על רקע פעילות גופנית מאומצת). שרירי רגליים, ידיים. כאבים גם באזור הקרסוליים. אני חוששת מאוד שמפספסים משהו. הילד כבר לא מאמין שמישהו יקל עליו את הכאבים. אני אובדת עצות. מה עוד עלי לעשות? לפי לפנות? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לא ראיתי מה היו הממצאים בבדיקת הבטן. צריך לבדוק את הבטן היטב ולשלול בקעים שונים. במקרה כזה, ובמידה ואין בקעים הייתי ממליץ לבצע CT בטן כדי לראות האם יש בעיה כלשהי. במידה ותקין יש להמשיך בירור בהתאם לממצאים.

26/04/2016 | 08:30 | מאת: מיכל

ממצאי כל בדיקות האולטאסאונד יצאו תקינות. בלחיצות על הבטן, יש רגישות ללחץ בבטן התחתונה בעיקר. בית החולים לא ממהר לשלוח לצלום ct בשל החשיפה לקרינה אבל הכאבים ממשיכים.

מנהל פורום רפואת ילדים