דיזנטריה בפעוטות

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

23/11/2015 | 13:55 | מאת: ליה

שאלתי מופנית לרופא זיהומולוג או רופא ילדים- בתי הקטנה בת השנתיים וחצי (מבקרת בגן פרטי שבולא נרשמו מקרים נוספים לדברי הגננת) לקתה בדיזנטריה ולפי הסימפטומים- חום גבוה מעל 39 מעלות ,התכווצויות בבטן,שלשולים תכופים וקצרים אובדן תיאבון כמעט טוטלי למעט שתייה, טיפות דם בצואה שהופיעו רק ביום השני או השלישי. קיבלה טיפול אנטיביוטי רחב טווח במוקד .לא נלקחה תרבית ולא בדיקת דם ,כי "אין צורך" אמר הרופא- כבר לאחר המנה הראשונה פסק השלשול החריף אבל לאחר אכילה מועטה יש כאבי בטן ומעט שלשלול וטיפות הדם בצואה עדיין קיימים. זהו היום החמישי למחלה. החום כבר פסק לאחר שלושה ימים. מתי ייעלמו סימני הדלקת כיצד אתה ממליץ לנהוג. הילדה מסרבת לאכול אורז או מרק. האם יש חשש לנזק במעיים , יש צורך במעקב? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לוקח זמן למעיים לחזור לעצמם. כרגע הדבר היחידי שהייתי מוסיף זה פרוביוטיקה שתחזיר את החיידקים הטובים למעי ותפסיק את השלשול.

24/11/2015 | 20:01 | מאת: ליה

תודה לך דוקטור על המענה המהיר. אם יש יציאה שלשולית אחת ליום מלווה בכאבים אין בכלל חום התיאבון חזר ומצב הרוח נהדר אפשר לחזור לחזור לגן? מחר היום האחרון לנטילת האנטיביוטיקה. מקבלת בחיוב את הצעתך לפרוביוטיקה. על איזה סוג אתה ממליץ לפעוטות? תודה מראש.

מנהל פורום רפואת ילדים