סיכונים בשימוש ב-TESTOVIRON

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

05/12/2016 | 20:18 | מאת: אמא למתבגר

שלום וברכה, שואלת שוב כיוון שלא קיבלתי תשובה, כנראה שהשאלה התפספסה איכשהו. בני בן 13.5, וגובהו 1.45 מזה תקופה מאד ארוכה. אנחנו בגובה 1.63 ו- 1.83. כל הבדיקות יצאו תקינות - תבחין קלונידין, עצמות כף יד תואמות לגיל הילד וכו'. אנדוקרינולוג ילדים המליץ על קבלת 4 זריקות טסטוירון 50 מ"ג. אשמח לשמוע מה יכולות להיות ההשפעות של הזריקות עליו, האם יש תופעות לוואי שצריך לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה (ראיתי התייחסויות לזקפה ממושכת וכו'). מוסיפה נתון נוסף - אחיו הגדולים היו בגובה של אמא (1.63 בערך) בגילו. בתודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

טיפול זה נותנים לנער שהתבגרותו איטית\מאחרת. המינון המקובל בדרך כלל הוא 100 מגר פעם בחודש. לעיתים לשם זהירות יתר, כדי לא לקדם את גיל העצמות מעל הרצוי, נותנים מינון קטן יותר. מינון של 50 לא סביר שיקדם את גיל העצמות ואם הנער גדל לאט בגלל התבגרות מאוחרת\איטית הטסטוסטרון יאיץ את הגדילה ויכול ל"העיר" את מנגנון ההתבגרות. אני משתמש בטסטווירון למטרות אלה מ 1972 ועד היום לא ראיתי כל בעיה מיוחדת או כל תופעת לוואי מדאיגה. תופעות הלוואי במינון נמוך הן נדירות. חלק מתופעות הלוואי מופיעות באופן טבעי בהתבגרות רגילה בה הגוף מיצר רמות הולכות ועולות של טסטוסטרון. משך הטיפול המקובל בעולם הוא פעם בחודש ל 6 חודשים. בתופעות הלואי: הגדלת רקמת שד (גניקומסטיה) מופעה ב דרגות שונות ב 50% מהמתבגרים התבגרות רגילה ללא טיפול . זיקפה מופיעה בהתבגרות רגילה עם עלית הטסטוסטרון הטבעית. כאשר ניתן הטסטווירון כטיפול במינון הניתן לשם התבגרות, לא נתקלתי אף פעם בתלונה על זיקפה ממושכת אבל מוזכר בספרות. שינויים בשומני הדם- תופעה חולפת. תופעות אחרות יותר מתיחסות למבוגרים המקבלים את הטיפול למשך שנים. למשל הקטנת נפח האשכים. בהתבגרות מאוחרת הטיפול הזמני ל 6 חודשים מביא לכך שעם הפסקתו יש התבגרות ונפח האשכים הולך ועולה עקב ההתבגרות. באופן נדיר מאד שינוי באנזימי הכבד, לא ראיתי אף פעם.

06/12/2016 | 22:42 | מאת: אמא למתבגר

תודה על המענה המהיר! בהמשך לשאלה - קיבלנו מינון של 50 למשך 4 חודשים - זה נשמע מינון הגיוני או נמוך/קצר מדי? ואיך זה אמור להיראות בפועל? מתי מתחילים לראות השפעה של הזריקות? כבר לאחר הזריקה הראשונה, או רק לאחר סיום התהליך? אמורים לקבל את הראשונה כבר השבוע, וקצת במתח לקראת התהליך... תודה רבה!

09/01/2017 | 11:06 | מאת: פרופ צבי צדיק

ההחלטה על מינון היא קלינית לפי הנתונים שיש בידי הרופא הבודק. החשש ממינון גבוה הוא קידום גיל העצמות. תגובת גדילה רואים תוך כ 3 חודשים. אם אין שינוי מספיק מעלים מינון. טיפול זה עושים כבר 30 שנה . הניסיטון איתו רב מאד ולי אין חשש שאני נותן אותו

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים