התפתחות מהירה של גיל עצמות

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

22/01/2015 | 17:18 | מאת: אלון

שלום רב. אני בן 17.7, נמצא במעקב גדילה מזה 5 שנים בבית חולים רמב"ם, עקב עיכוב בהתפתחות המינית ובגדילה. בבדיקת גיל עצמות שנערכה ביולי 2014 נמצא שגיל העצמות שלי תואם לגיל 15. לפני כשבועיים בערך עשיתי בדיקת גיל עצמות נוספת, שבה נמצא כי גיל העצמות שלי תואם לכמעט 17. כלומר, תוך חצי שנה גיל העצמות שלי עלה בשנתיים!, ולפי הרופאה יש לי סנטימטרים מעטים לגבוה, אם בכלל. אז שאלות בנושא: א. האם הדבר תקין? איך קורה שגיל העצמות עושה קפיצה שכזו בזמן כזה? איך גדילת העצמות עובדת בכלל? ב. כמה מדויקת הבדיקה? כלומר, אם גיל העצמות הוא 17, כלומר סוף הגדילה, זה אומר בוודאות שלא אגבה יותר? קרו מקרים בהם גיל העצמות כביכול נסגר (הגיע לגיל 17), ובכל זאת גבהו ביותר מ5 סנטימטרים? ג. במבנה הגוף אני כמו אבא שלי (גפיים מאורכות יחסית לגוף), זה לא רומז גם בהקשר של הגובה? ד. מבחינה מינית, רק לאחרונה התחילו לצמוח לי שיערות באזור בית השחי וגם אין לי הרבה שיערות ערווה.. אין קשר בין זה ובין הגדילה?

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לי להאמין שגיל העצמות יתקדם בשנתיים בחצי שנה. במקרים כאלה ראיתי בדרך כלל שהתשובה של צילום אחד היתה שגויה. הדיוק: רופא לא מנוסה יכול לטעות בקלות בשנה. בין שני רופאים מנוסים יתכן הבדל קריאה של 6 חודשים שאלה ג - לא רומז על שום דבר ד שעור אינו מעיד על התבגרות. גוןדל האשכים מעיד על התבגרות תשובה רצינית תוכל לקבל מאנדוקרינולוג מנוסה שבודק אותך ולא דרך האינטרנט בהצלחה

23/01/2015 | 13:41 | מאת: אלון

א. נגיד ובמידה ונפלה טעות גיל העצמות שלי הוא 16, כמה מרחב גדילה זה נותן? פשוט מצאתי טבלה באינטרט שאומרת כי בגיל עצמות 16, ניתן להוסיף לגובה עד כ2% מהגובה הנוכחי. יש אמת בדברים? ב. נפח אשכים 15-20 מ"ל. זה אומר שאני בסוף ההתבגרות? ג. האם יש סיכוי לגבוה מעל 5 סנטימטרים בגיל עצמות 16-17? יצא לך לראות דברים שכאלה?

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים