אוזניים סתומות אצל ילד בן 8 וחצי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

11/08/2016 | 11:35 | מאת: שרית

שלום רב, הבן שלי בן 8 וחצי סובל מזה כחודשיים מאוזנים סתומות ללא נזלת שיעול או כאבים לעיתים סובל גם מצרידויות. אתמול היינו אצל אף אוזן גרון שבדק את הילד מצא שהבדיקה הגופנית תקינה לחלוטין הוא שלח אותנו לצילום מערות פנים ונתן טיפול דיספטיל. היום ניגשתי להביא את תוצאות הצילום וזה מה שנכתב בהן: לא הודגם פלס נוזל/אוויר. במערת הלסת מצד ימין -הצללה פסי היקפי -מתאים לסינוסיטים. מומלץ יעוץ א.א.ג. השאלה שלי האם לאור הממצאים בצילום עליי לתת את הטיפול התרופתי ? או שכדאי לחכות לביקור אצל הרופא? בנוסף לכך אשמח להסבר קצר על ממצאי הצילום. רוב תודות וכל טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום בודאי שרצוי לחזור לרופא עם התוצאות . בדיקת הרטנגן היא רק בדיקה תומכת ועיקר ההחלטה הטיפולית מסתמכת על התסמינים דר גורדין

21/08/2016 | 07:35 | מאת: שרית

חזרנו לרופא יומיים לאחר הצילום וזה החליט שתשובת הרנטגנולוג לא מקובלת עליו ושהסינוסים מלאים. נתן טיפול של דיספטיל 8.5 מל פעמיים ביום למשך 12 ימים. הילד נוטל את התרופה כבר שבוע ואין כל שיפור. אגב כשהסתכלתי בעלון של התרופה ראיתי שהמינון המקובל הוא כפול ממה שנרשם לו. הילד שוקל 34 קג . אני כבר לא יודעת מה לעשות ואיזה כיוון עוד אפשר לבדוק. נראה שהילד כבר התרגל לחיות עם פמפום האף והאוזניים כל כמה דקות חוששת שיתחיל כך את שנת הלימודים. אודה להכוונה ולכיווני בדיקה. כל טוב.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים