ניתוח כפתורים ושקד שלישי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

29/07/2016 | 12:47 | מאת: דידי

שלום. בני בן שנתיים ו3 חודשיים. עבר 2 בדיקות שמיעה עקב חשש שלי (לפני כשנה)כי יש עיקוב בשפה. בדיקה ראשונה הראתה ששומע טוב ((לפני שנה) בדיקה שניה הראתה ירידה קלה. בנוסך,היינו אצל קלינאית תקשורת פעמיים לטענתה הילד חברותי מדבר יפה לגילו ולא רןאה כרגע משהו שמצריך טיפול.. לבסוף נגשנו לרוםא אאג גם בגלל נוזלים באוזניים שלא הצייבשו לאחר שימוש בסירופ והור המליץ על ניתוח כפתורים וכן שקד שלישי ((ביצענו צילום) השאלה שלי היא כזאת. אני רואה שיפור עצום ביכולת הדיבור וההבנה של הילד. הוא חוזר אחרי כל מיחה שאננ אומרת. מרכיב משםטים בני 2-3 משפטים. עונה על שאלות . שואח שאלות. שר שירים מהגן. נחירות-אין. נזלת-לא מצונן בכלל ממש נדיר שיש לו נזלת. וגם דלקות אוזניים היו בעיקר שהיה בן חצי שנה מאז לא חזר. האם בכל זאת נדרש ניתוח רק בשל העובדה שיש נוזלים?האם יש סיכוי שייתיבשו לבד?האם יש פעולה לשאיבת נוזלים מבלי לנתח? והאם נדרש לבצע הסרת שקד שלישי גם אם לא נראה שהדבר משפיע על חיוו היומיומיים.. תודה רבה.

29/07/2016 | 12:49 | מאת: דידי

שכחתי לציין הילד אומנם השתפר מאוד בדיבור אבל עדיין לא הוגה את כל המילין כמו שצריך. לפעמים הברה אחת . לפעמים רק סיומת של מילה. אבל כן שומע כל מה שאני אומרת וחוזר אחריי .

שלום הצורך בניתוח נקבע לפי התסמינים של הילד, ההפרעה לאיכות החיים ומשך התסמינים. כמובן שאם חל שיפור בכל המדדים שהביאו את הממלצה לניתוח זה גורם לניתוח להיות מיותר. נוזלים באוזניים וחסימה אפית יכולים להיות זמנים ולעיתים קרובות יש הטבה במיוחד בחודשי הקיץ. בכדי להיות משוכנע שאכן חל שיפור מלבד ההתרשמות של ההורים רצוי לחזור על בדיקת שמיעה (במיוחד אם נעשו לפני שנה) ולקבל גם מידע מהגן לגבי תפקוד, תקשורתיות שפה וכו. ההמלצה לניתוח היא לא אבסולוטית אלה יכולה להשתנות בהתאם לנסיבות. במידה ואכן חל שיפור זה בהחלט משנה את ההמלצות. דר גורדין

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים