דלקת באוזן התיכונה לאחר ניתוח כפתורים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

26/11/2015 | 09:49 | מאת: סיסי

שלום. בני בן שנתיים וארבעה חודשים, עבר ניתוח אדנואידים והכנסת כפתורים. 48 שעות אחרי הניתוח, התחילו להופיע הפרשות מרובות מהאוזן, התחלנו טיפול באוגמנטין, והרופא המנתח הוסיף גם טיפות סילוקסן (האוזן היתה אדומה, מלאה בהפרשות ועומדת). לאחר שבוע של טיפול היינו בביקורת אצל הרופא המנתח שאמר שעדיין יש דלקת, ניקה את האזניים מההפרשות ונתן זינאת וטיפות דזורן, הוא אמר שבגלל שעור התוף פתוח הטיפות הללו עלולות לפגוע בשמיעה, ומצד שני גם הדלקת הזו עלולה לפגוע בשמיעה.. די נלחצנו מהתיאור הנ"ל ורצינו לדעת מה דעתך בנושא? יש מקום להלחץ או שאפשר לתת את הטיפול? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום סיסי אין מה להלחץ. הפרשות מוגלתיות מהאוזניים שכיחות למדי אחר ניתוח כפתורים. הטיפול המומלץ הוא טיפות בלבד מסוג צילוקסן ברוב המוחלט של המקרים הדלקת תחלוף בעקבות הטיפול. הטיפול באנטיביוטיקה דרך הפה מיותר למדי. לעיתים כאשר יש המון הפרשה תוספת של מי חמצן יכולה לעזור דר גורדין

27/11/2015 | 00:51 | מאת: סיסי

טיפלנו בסילוקסן עם אוגמנטין במקביל וזה לא עצר את ההפרשות ואת הדלקת... הרופא טען שזה כנראה לא עוזר... כבר 10 ימים שהדלקת קיימת ויש הפרשות מהאזניים... (פחות ממה שהיו אבל עדיין יש והרופא אומר שלא תמיד מה שרואים זה מה שיש בפנים). אנחנו מאוד מבולבלים ולחוצים, ומפחדים שיגרם לילד נזק בלתי הפיך... שוב תודה.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים