אלרגיה לא ברורה

דיון מתוך פורום  אלרגיה ואסתמה

25/07/2014 | 00:59 | מאת: רותם

שלום רב, לפני מספר שבועות התחילו לי גירודים בזרועות, הגירודים נרגעו כאשר מרחתי משחה נגד פריחה. לאחר שבוע קמתי בבוקר עם נפיחות בפנים בעיקר סביב העיניים, ולאחר יומיים התפתחה בצקת סביב העיניים ונפיחות בפנים כמו כן הפריחה התפשטה לכל הגוף. מקרה זה קרה לי בעבר לפני 7 שנים כאשר צבעתי לראשונה את השיער ולאחר יומיים התנפחתי ואושפזתי עקב אלרגיה חריפה לצבע לשיער. נמצא כי אני אלרגית לתרכובות para ו- ppd אמוניה.. מרכיבים אלה נמצאים במוצרי קוסמטיקה שונים, איפור ועוד.. הבעיה היא שבעקבות התקף האלרגיה האחרון אינני יודעת במה השתמשתי שגרם לכך.. לאחר ההתקף האחרון לקחתי סטרואידם בכדורים שהורידו את הנפיחות בפנים וכדורים שעזרו לפריחה, עברו כמעט שבועיים והפריחה נשארה, מופיעה בעיקר בלילה.. אני סובלת מתסמיני אלרגיה שונים כבר שנים, בעבר זה היה התעטשויות ונזלת אלרגית, וכיום אלו בעיות עור שונות, עשיתי שוב בדיקות אלרגיה והלכתי לרופאי עור אך ללא פתרון. האם תרכובות para נמצאות בחומרים שאני משתמשת בהם על בסיס יומי ופשוט לא מודעת למרכיבים? אינני יודעת מימה להמנע, התחושה היא שהמערכת החיסונית תוקפת את עצמה כל כמה זמן..מצב מייאש.

לקריאה נוספת והעמקה
27/07/2014 | 16:57 | מאת: ד"ר קובי שדה

אני לא יודע לאיזה PARA בדיוק את מתכוונת - האם כוונתך ל PARABEN למשל ? - בכל מקרה - ייתכן מאד ואותה תרכובת לה את אלרגית מצוייה בתכשירים אחרים זו בדיוק הסיבה שמבוצעת הבדיקה והיית אמורה לקבל מהרופא האלרגיה דפי הסבר על החומרים השונים

29/07/2014 | 00:27 | מאת: רותם

בדו"ח כתוב שהתבחין טלאי חיובי ל- P- PHENYL DIAMINE שנמצא בצבע שיער, ושאני צריכה להמנע מכל תמיסות מרכיבות PARA, כגון PARAAMINOBENSOIC ACID שנמצא במסנן קרינה, PROCAIN, SULFONAMID, AMINOSALICYLIC ACID. מה גם שאכן השתמשתי במסנן קרינה מספר ימים לפני שהתנפחתי, וגם לפני שהתחיל הגירוד בזרועות, אך בדקתי את המרכיבים שבקרם ולא מצאתי את המרכיבים האלו, יכול להיות שיש מרכיב דומה עם שם אחר?? האם ידוע לך שאחד המרכיבים נמצא בחומרים שנעשה בהם שימוש יומיומי?? תודה רבה על העזרה.

מנהל פורום אלרגיה ואסתמה