קשיים בכניסה להריון - תוצאות בדיקות

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

22/10/2016 | 12:33 | מאת: איילת

שלום רב, אני בת 38 מתגוררת בארה"ב, ואני חווה קשיים בכניסה להריון ראשון (מעולם לא נכנסתי להריון בעבר). בשנתיים האחרונות הוסת שלי אינה סדירה וערכתי בדיקות להלן התוצאות: Amh-anti mulleriam hormon less then 0.03 normal is 0.7 to 3.5 TSH תקין LH was 10.8, Estradiol – 29 and FSH – 39.3 לפני כשבועיים עברתי בדיקת AMH, שנעשתה באולטרסאונד,והעלתה יתרה של 13 ביציות פוטנציאליות. מספר שאלות לי לאור הנתונים הללו: 1. האם אכן ניתן ע"י בדיקת אולטרסאונד לדעת במדויק שישנן רק 13 ביציות? אם כן אזי בהכרח נותר לי "לקבל" רק עוד 13 פעמים ווסת? 2. האם יש "טעם" לבצע IVF או שהברירה היחידה על פי הנתונים הללו הינה תרומת ביציות? תודה מראש וחג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה

1. לא. בבדיקת אולטראסאונד לא ניתן לראות שיש ביציות, אלא רק לראות נוכחות של זקיקים (ישנים או חדשים). 2. תלוי בסדירות המחזור וכמובן בארה"ב גם עניין העלויות משחק.

25/10/2016 | 10:18 | מאת: איילת

ראשית תודה רבה על המענה :-) לא הבנתי אם כן מה המשמעות של המספר 13 שקיבלתי בבדיקה... אשמח אם תוכל להסביר לי בבקשה. בנוסף, כפי שכתבתי המחזור איננו סדיר בשנתיים האחרונות ואני עתידה "לעשות עלייה לארץ" לכן מעניין אותי לדעת האם בכלל יש טעם לאור הנתונים שכתבתי בטיפולי IVF או שכפי שאמרו לי כאן בארה"ב הברירה הטבעית הינה תרומת ביצית? תודה מראש איילת

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית