שתי שאלות בנוגע לפרוטוקול (הקפאת ביציות)

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

26/08/2016 | 17:27 | מאת: אלף תודות מראש

שבת שלום:) אני חדשה פה... מתכננת להיכנס לתהליך של הקפאת ביציות. הייתי בהתייעצות בה ניתן לי גם פרוטוקול, אני כרגע בשלב בו אני צריכה לקבל החלטה סופית לגבי "קפיצה למים". סליחה מראש על הפירוט אבל אני מודה שאני פוחדת מהתהליך.. כך שרוצה לוודא שאני בכיוון נכון. ראשית רציתי לוודא לגבי מועדי ההזרקות היומיות: עד כמה קריטיים הפרשי זמן קטנים כמו שעה-שעה וחצי לכל כיוון? (למשל יום אחד להזריק ב7 בערב ובשני ב8). האם זה עלול להוריד יעילות? זה יעזור לי לתפקד בעבודה ולהיעזר במזריק/ה אם אתקשה להזריק לבד; אבל אם הוכח (או לא מוכח אך מסתמן) שזה פוגע אפילו *במעט*, חשוב לי לדעת את זה מראש. ושתי שאלות על הפרוטוקול: 1. קיבלתי פרוטוקול שכולל הזרקת מנופור החל מהיום השני למחזור. ביום השביעי זו תהיה הפעם הראשונה שאעשה בדיקת דם+אולטרסאונד, ובאותו היום אני גם מוסיפה אורגלוטרן על בסיס יומי. אח"כ בהתאם להתפתחויות.. אני טרודה משני דברים - א' מכך שלא בודקים את הדם שלי לאורך כל השבוע... כדי להיות עם אצבע על הדופק אחרי כמה ימים, לראות איך אני מגיבה להזרקות. זאת ועוד, במס' פורומים נשים מזכירות שבהקפאות שלהן הן נשלחו לבדיקת-דם דווקא ביום הראשון! שניה לפני תחילת ההזרקות, כדי לראות את ה"מפלס" ההורמונלי הנייטרלי ממנו אנחנו מתחילים - כדי שיהיה אל מה להשוות. (זה נכון שעשיתי בדיקות דם בחודש שעבר אבל אני מבינה שפעמים רבות הוא משתנה מחודש לחודש.. בפרט שהייתי מאוד חולה בזמן הבדיקה, רשמית אני יודעת שזה לא אמור להשפיע על הפרופיל ההורמונלי אבל בפועל לפעמים הבנתי שזה כן). ב' בבלוג מפורט שאני קוראת של אישה שעברה הקפאה - הרופא שלה כל פעם נתן לה את ה'תחנה' הבאה: "תתקשרי אליי ביום שתקבלי מחזור"; "צרי קשר עוד יומיים / תגיעי אליי לאולטרסאונד / לכי מחר לעוד בדיקה" וכו'. הרופא שלי הכתיב לי את השבוע-שבוע וחצי הראשונים מראש, בלי "תחנות ביניים" ידועות מראש. קצת גורם לי להרגיש אבודה.. זה בסדר? זה תקין? זה פשוט עניין של סגנון שונה? האם זה אומר שעכשיו האחריות על תקשורת בינינו מוטלת רק עליי ועל דיווחים יזומים שלי? 2. בהיגזר מהשאלה הראשונה... אם כבר גם ככה "לא מתייחסים אליי" כל השבוע הראשון, למה לא קיבלתי כבר אלונבה וזהו (או משהו מקביל לאלונבה, שמכיל גם LH, אם יש דבר כזה)? כשנפגשנו בפעם הראשונה הבנתי מהרופא שלמעשה זו הסיבה - כדי שנהיה עם אצבע על הדופק. ונוכל לשנות דברים או מינונים על בסיס יומי, במידת הצורך. אבל כאמור עכשיו בפרופיל הוא נתן אפס בדיקות עד היום השביעי (כלומר 5-6 הזרקות "על עיוור":) מבלי לדעת מה קורה לי בתוך הגוף. הנקודה הזאת ממש מלחיצה אותי) אז לא עדיף לפחות להידקר פעם אחת במקום שבע...? המון תודה מראש.. מקווה להירגע מתשובותיך:)

לקריאה נוספת והעמקה

1. אני בטוח שהרופא יצור איתך קשר ותקבלי הנחיות במהלך הטיפול. 2. יש תמיד תקופת טיפול ראשונית לא מעקב יומיומי.

27/08/2016 | 10:33 | מאת: לקראת הזרקה ראשונה

תודה רבה על התגובה הזריזה! תוכל להתייחס לשאלה מדוע לא ללכת על הזריקה השבועית, אם גם כך אין "משחק" במינונים לאורך השבוע? (ואם תוכל, אז גם לתהייתי מדוע הרבה נשים מקבלות פרוטוקול שכולל בדיקת-דם גם ביום הראשון, בניגוד אליי? - אם היה לי רקע של טיפולים הייתי מבינה שכבר מכירים את הגוף שלי ויודעים כיצד הוא מגיב; אבל זו עומדת להיות הפעם הראשונה אי-פעם שאני מזריקה)

הזריקה השבועית באמת מאד נוחה, אבל לא כל הרופאים רגילים להשתמש בה ולעתים חשש מפני תגובת יתר מרתיע את הרופא. בד"כ עושים בדיקות בתחילת המחזור כאשר האישה בסמוך לאחר טיפול קודם או בנשים מבוגרות שנוטות לעתים להעלות את ההורמונים ממש מוקדם.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית