עוברים או ביציות

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

26/07/2015 | 21:12 | מאת: ננ

שלום, כחודש לפני גיל 36 עשיתי סבב הקפאת ביציות. הוקפאו 14 ביציות. ה-FSH שלי באזור 5. ספירת זקיקים טובה. כעת אני אמורה להתחיל סבב שני (קצת מעל גיל 36). אני מאוד מתלבטת האם להקפיא גם כמה עוברים. אציין שההחלטה על הקפאת עוברים מאוד קשה לי. בסופו של דבר התכנון שלי הוא למצוא בן זוג... גם מבחינה נפשית קשה לי להחליט על תורם. השאלה שלי היא האם באמת הקפאת עוברים מגדילה את הסיכויים שלי לשימור הפריון או שאם נפשית יותר קל לי להקפיא רק ביציות אז עדיף להקפיא רק ביציות? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

כשאת מקפיאה עוברים את יודעת יותר על איכות הביציות שלך, אבל גם לי נראה שכל הרעיון של שימור הפריון נועד לטובת בן הזוג העתידי, האבא של הילדים, כך שהקפאת ביציות בעיני הרבה יותר הגיונית.

29/07/2015 | 15:30 | מאת: יעל

מתוך רצון לעזור... מסכימה שאם יש זוגיות אז רוב הגברים לא יסכימו שהילד העתיד לבוא לא יהיה שלהם. לכן גם בעיניי הקפאת עוברים היא לא כדאית אם המטרה היא קודם למצוא זוגיות, ואח"כ להביא ילד. מצד שני, קחי בחשבון שבגיל 36, אפילו שיש לך הרבה זקיקים והרבה ביציות, זה לא מעיד שום דבר על האיכות שלהן והתקינות הגנטית שלהן. לכן מציעה אופציה שלישית (שהבנתי שלא נוחה לך, אבל...)- לעשות עכשיו ילד לבד ואח"כ לחפש בן-זוג, בלי כל הלחץ... זה בסדר גמור וזה לא אומר עלייך שום דבר רע. ויש הרבה גברים שאין להם כל בעיה להיות בזוגיות עם אשה שיש לה כבר ילד (לא מהם). פשוט, שלא תיקלעי למצב שבו חיכית לבן זוג, אפילו הקפאת בשבילו ביציות, ואח"כ יתברר חלילה שהן לא טובות ותישארי ללא ילדים משלך... אומרת את כל זה בשבילך ולטובתך... המון בהצלחה!

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית