מעקב זקיקים ועוד...

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

23/04/2015 | 17:39 | מאת: מורן

שלום דר, בת 37, 11 שבועות לאחר הפסקת הריון ראשון בשבוע 22, בשל ממצאים לא תקינים במי שפיר. ההריון היה ספונטני, מתוכנן ובניסיון ראשון. מחזור ראשון לאחר ההליך הגיע לאחר 35 יום, מחזור שלאחריו אחרי 28 יום (ווסת אחרונה בתאריך ה11.4). מנסים להיכנס שוב להריון. בבדיקה אצל רופאת הנשים ביום שלישי האחרון ה-22.4 לא ראתה זקיק בשחלה ולפי עובי הרירית לדבריה לא נראה שהיה עדיין ביוץ. נשלחתי למעקב זקיקים. ברצוני לשאול כמה שאלות בנושא: 1. האם ההפנייה למעקב זקיקים כוללת בתוכה תמיד גם את בדיקות הדם הנלוות להורמונים, או שזו הפנייה שיש לקבל בנוסף? 2. האם כדאי לבצע גם פרופיל הורמונלי בשלב זה? 3. מתי בדרכ מתחיל להתפתח זקיק בשחלה ובאיזה קצב גדל? 4. האם ייתכן שעל אף ש11 יום לאחר הווסת האחרונה לא נראה עדיין זקיק עלולה להעיד שלא אבייץ החודש? 5. האם יכול להיות שהקושי לזהות ביוץ על ידי ערכה לאחר המחזור הראשון שאחרי ההליך ואי המצאות זקיק כעת, הם השלכות של הפסקת ההריון? תודה רבה מורן

לקריאה נוספת והעמקה

1. זו הפנייה שיש לקבל בנוסף. 2. כן. 3. ניתן לצפות בזקיק מתפתח במשך כשבועיים לפני הביוץ בסמוך לפני הביוץ הוא גדל בקצב של כ- 2 מ"מ ביום. 4. ייתכן. 5. יכול להיות.

24/04/2015 | 09:21 | מאת: מורן

תודה. בהמשך לשאלתי האחרונה ותשובתך, במידה ויש קשר בין הפסקת ההריון לבין העבודה שייתכן ולא יהיה לי ביוץ החודש ויכול להיות שגם לא התרחש בחודש שעבר, מה יכול להיות הקשר? מהן ההשלכות האפשריות? מה ניתן לעשות?

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית