IVF - חששות ושאלות

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

14/12/2014 | 19:45 | מאת: ענת

שלום רב, אני רווקה, בת 40, אחרי שתי הזרעות ללא הורמונים שכשלו (מתרומת זרע). אני יודעת שלרוב הפרוצדורה היא לעבור 2 הזרעות רגילות, שתי הזרעות עם הורמונים ורק אח"כ ניתן לעבור ל-IVF. משום מה (כנראה שהרופאה ראתה שאני לוקחת קשה את הכישלונות + מפאת גילי), היא החליטה לאפשר לי לדלג על ההזרעות עם ההורמונים באם ארצה בכך. לאחר התלבטות החלטתי לוותר על הזרעות עם הורמונים ולעבור ל-IVF, יש ברשותי הפנייה ומחר יש לי ייעוץ באסף הרופא. אני לא שלמה לגמרי, אני לא יודעת אם אני עושה את הדבר הנכון. אין אף אחד בשירות הציבורי שעוזר להחליט. לצערי, הכל קר ומנוכר. האם בכל זאת לנסות עוד הזרעות רגילות? האם קודם לנסות הזרעות עם הורמונים? ברצוני לציין שהפוריות שלי היא טובה: המחזור סדיר, הביוץ תקין (גודל הזקיקים, רמת אסטרדיול ופרוגסטרון). אם היה לי יותר כסף הייתי הולכת לרופא פרטי, אך לצערי אני לא יכולה. מלבד ההתלבטות שיש לי לגבי המשך הטיפול, אני רוצה לציין שלמרות שלפני שבועיים קיבלתי מחזור ובטא שלילית, אני חווה דקירות בבטן התחתונה מצד שמאל וגם התכווצויות וכאבים ברחם. אלה לא כאבים כמו שיש לפני מחזור, אלא כאבים חזקים יותר. בשתי ההזרעות שעשיתי לקחתי אוביטרל. האם ייתכן שלמרות שקיבלתי מחזור ואני לא בהיריון ימשיכו לי סימפטומים כאלה? אין לי בכלל ספק שזה קשור להזרעות. לפני כן לא חשתי כאלה תחושות וכאבים. רופאת הפריון שטיפלה בי מאוד אדישה, היא לא ממש התייחסה ואמרה לי שאלך לרופאת הנשים הקבועה שלי. אשמח לעזרה.

14/12/2014 | 19:50 | מאת: ענת

שכחתי לשאול עוד שאלה חשובה: האם לקיחת הורמונים בטיפולי הזרעות או בטיפולי IVF יכולים לגרום לסרטן או למחלות אחרות? זה גם משהו שאני מאוד חוששת ממנו.

14/12/2014 | 21:07 | מאת: אסנת

סליחה שאני עונה במקום הרופא, אני מקווה שרק לבינתיים. לגבי ההזרעות - הנהלים החדשים מאפשרים לבנות מעל גיל 39 להתחיל ישר עם IVF, וזה מצויין, כי בגיל הזה הזרעות זה לרוב בזבוז זמן. אם עשית פרופיל הורמונלי, חשוב לדעת מה רמת ה-FSH שלך, למרות שבגיל 42 ממילא הרזרבה נמוכה וגם האיכות לא משהו, אז אין טעם לחכות או למשוך את הזמן. יש בתפוז קומונה "בדרך לאמהות יחידניות", אם את לא מכירה, כדאי להכיר ולשאול שם שאלות. פרופ' זיידמן מעולה ועונה מעולה, אבל פירוט ותמיכה תקבלי בעיקר שם. לגבי הציבורי, ממליצה להתחיל שם, אולי תחליפי רופאה (גם המלצות בתחום אפשר למצוא בקומונה), אבל חבל להתחיל עם פרטי כל כך מהר, יכול להיות שלא תצטרכי בכלל. בהצלחה. לגבי הכאבים - לצערי הרב, רופאי פיריון לא ממש מתייחסים למה שלא קשור אליהם, ולכן באמת כדאי לגשת לרופא נשים. מצד שני דקירות וכאבים זה חלק מהתהליך, אבל אם זה ממש חמור ומקשה עלייך לתפקד כדאי לגשת לרופא.

15/12/2014 | 23:07 | מאת: ענת

הייתי היום באסף הרופא והיה לי ייעוץ מצוין. הפרופסור שנתן לי ייעוץ מאוד הרגיע אותי, גם האחות הייתה מדהימה. כבר קיבלתי תכנית טיפול. אני לא יודעת למה ד"ר זיידמן דילג עליי ולא השיב לי, קצת מעליב. כן, אני מכירה את הפורום ואולי איעזר בו. תודה רבה על תשובותייך :)

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית