פורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס

יותר משליש מהאנשים מעל גיל 60 זקוקים למכשירי שמיעה. מאחר שאנו חיים בעולם שבו תוחלת החיים עולה, נעשה נושא שיקום השמיעה חשוב לתקשורת ולקשרים החברתיים של האדם הבוגר.

כ-12% מהאוכלוסייה מרגישים באופן קבוע צפצופים באוזניים (טיניטוס), אשר חלקם סובלים מכך ואיכות חייהם נפגעת. כמחציתם סובלים מרגישות יתר לרעש ולרובם ליקוי שמיעה.

בעולמנו, להארכת תוחלת החיים נלווית גם הציפייה לאיכות חיים טובה ולתקשורת יעילה. אנו מצפים מהורינו ומעצמנו להמשיך ולתפקד, שואפים ליותר שנות עבודה ותעסוקה, ומנסים ככל יכולתנו לשבח ולשפר את רמת חיינו.

על רקע זה עולות שאלות כיצד לטפל בבעיות הקשורות לשמיעה: איך לתקן את השמיעה ולהביאה למיטבה, איך לטפל ברגישות היתר לרעשי העולם החיצון (היפראקוזיס) או לרעשי העולם הפנימי (הטיניטוס). ובקיצור - איך לשפר את התפקוד ואת איכות החיים.

בפורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס אנסה לענות על שאלות אלה.
1074 הודעות
1053 תשובות מומחה

מנהל פורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס

12/04/2024 | 07:47 | מאת: ליר

היי, אשמח לעצות מה עלי לעשות 🙏🏼 אני בת 30ֶובדאכ בריאה , עברתי לא מזמן בירור מלא הכולל סיטי אמ אר איי בדיקת שמיעה של טנטון פועם לסירוגין באוזן שמאל לא הניב דבר. כרגע בהריון שבוע 25 . לפני כשבועיים לערך התחלתי להרגיש סחרור קל בעת הורדת הראש מטה לזמן רב כגון משחק בנייד , שאיבת הרצפה, שטיפת כלים.. ולפעמים קורה לי בהיפוך במיטה רק לצד שמאל שזו לדעתי באוזן הבעייתית. זה ממש שניה שתיים ועובר זו סחרחורת של כמה שניות וזה לא בטוחה אם סיבובי בגלל שזה עניין של שניות בודדות אלא סחרחורת כאילו הכל זז ומתייצב לאחר כמה שניות . אני כן סובלת בעברי כבר 15 שנה עוד מהתקפי ורטיגו אחת לכמה שנים שהיו מתחילים באמצע הלילה בשינה הכל היה מסתובב בצורה חזקה נעצר לאחר כמה שניות ואז נשארת לי תחושה של שיוט בערך שבועיים עד שחוזרת לעצמי, אף פעם לא אובחנתי, פעם אחת הייתי בפיזיו שהפיזיוטרפיסט אמר לי שלא רואה ניסטגמוס בעיניים לכן לא בטוח שזה קריסטלים (עשה לי תרגיל שהשכיב אותי כל פעם לצד אחר והרים במהירות כדי ליצור סחרחורות ובשמאל היתה לי סחרחורת חזקה מאודדדדדדדד וגם ההתקף הזה עבר לאחר בערך שבועיים) ביום יום שלי אני מוגבלת בתנועות נגיד בשכיבה על הגב לא יכולה לשכב ללא כרית משום שמקבלת סחרחורת, או שינה והישענות בתנוחות מסויימות גורמות לי לסחרחורות . יכולה לומר שאני בתקופה האחרונה עשיתי כמה תנועות ראש חריגות כמו הורדה והעלאה למעלה של הראש על מנת לבדוק אם יש לי סחרחורות כי פחדתי שיש לי.. האם יש מצב שזה גרם נזק? האם הריון והורמונים משפיעים על קריסטלים (אם זה באמת זה) ? מציינת שאני אמא ל2 ילדים קטנים מטפלת בהם כל היום ולא יכולה כרגע שוב ללכת לבדיקות שיוצרות סחרחורות כי לא יהיה מי שיטפל בילדים ברגע שאהיה מרותקת למיטה. האם התיאור שלי מתאים לנשירת קריסטלים? והאם הדבר יכול לעבור לבד? הגוף יפצה על הבעיה באוזן? האם המצב הזה יכול להיות הורמונלי קשור להריון? האם זה יעבור לי או שזה פשוט נתקע? האם זה יכול להיות ממקור צווארי ? אני באמת מבולבלת וחסרת אונים ומאוד מקווה שזה יעבור🥺

מאוד מצטערת, אבל זו שאלה לבדיקה פנים אל פנים ולא לאינטרנט.

שלום ד״ר אם יש לי נוזלים באוזנים למשך זמן הם יכולים להפוך לדביקים (״אוזן דבק״) גם ללא הדלקת? כי לפי הבנתי ״אוזן דבק״ קורת בד״כ אחרי דלקת . והאם הנוזלים עצמם יכולים להפוך לדלקת עם הזמן? תודה על המענה.

כן. זו הגדרה לא סימפטית לתופעה בה נוזלים באוזן תיכונה לא נספגים אחרי תום דלקת חריפה או הצטננות, אלא נותרים סמיכים ודביקים. ברוב המקרים התופעה זמנית וחולפת ללא טיפול מיוחד. לרוב די בקינוח ופמפום.

08/04/2024 | 13:40 | מאת: רון

שלום רב, לפני כ 3 שנים עברתי תאונת דרכים קשה שלאחריה אני סובל, בין היתר, מירידה בשמיעה וטינטון קבוע. בדיקות השמיעה מראות על ליקוי עצבי בינוני עד חמור בתדרים 2000HZ וצפונה (עד 80 דציבל באוזן שמאל ו 50 דציבל בימין). האם הנ"ל כתוצאה מהטינטון או שבנוסף לטינטון יש לי גם ירידת שמיעה? אני קורא המון ולא מצליח לקבל מענה. תודה מראש.

טינטון לא גורם לליקוי שמיעה. קרא כאן ויהיו לך תשובות :) www.tinnitus.co.il

27/03/2024 | 16:16 | מאת: לי

היי דר טליה מרק היקרה אשמח לעצה! אני בת 30 בדרכ בריאה. לאחרונה עברתי בירור מלא של טנטון פועם לסירוגין באוזן שמאל שלא הניב את מקור הבעיה ( סיטי אנגיו, אמ אר איי מוח ואוזניים, בדיקות דם שמיעה וכו והכל יצא תקין) הבעיה שעליה אני רוצה לשאול היא , לפני כשנתיים ביצעתי ct צוואר פנימי עקב ממצא של שקד שלישי מוגדל. תוצאות הסיטי היו - הגדלה קלה של שקד שלישי בגג הנאזופרנקס , ללא ממצא ציסטי. רופא א.א.ג שביקרתי אצלו טוען שאין אינדיקציה לבצע ביופסיה משום שהרקמה בהסתכלות בסיב אופטי נראית רקמה לימפטית חלקה ולא חשודה, מאז מבקרת מידי כמה חודשים אצל א.א.ג (כל פעם מישהו אחר) ואף אחד לא מוטרד מקיום השקד השלישי (חוץ ממני). כרגע אני בהריון ובחודשיים האחרונים הייתי מקוררת וחולה הרבה כיאה לעונת החורף, אבל בזמן האחרון שמתי לב שאני הרבה צריכה לפתוח את הפה ואז יש לי מן שחרור באוזניים כאילו היו סתומות אבל אני לא מרגישה שהן סתומות באמת. לאחר קריאה באינטרנט הבנתי שזה יכול להיות חלילה תסמין לגידול בלוע האף. אני די לחוצה מזה שלא ביצעתי ביופסיה לשקד השלישי ובעצם ״הסתמכתי״ על מה שאמרו הרופאים. האם לדעתך יש צורך לבצע ביופסיה בשקד השלישי או האם באמת ניתן להניח לזה שזו רקמה לימפטית תקינה? אם בסיטי היו רואים רקמה חשודה היו מציינים זאת? אני ממש מבולבלת ומתלבטת , והאם בכלל ניתן לעשות את הביופסיה הזו בהריון? ואם כן את מכירה מישהו שמבצע דבר כזה? תודה רבה וסליחה על אורך השאלה 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

לא נשמע מדאיג או רלוונטי, אלא סימן להתאווררות אוזן תיכונה שהיא לגמרי נורמלית. הרבה בריאות.

27/03/2024 | 22:23 | מאת: לי

תודה רבה על התשובה שלך! מעריכה מאוד האם לדעתך בהסתמך על הסיטי שלא ציין ממצא חריג ובהסתגלות אף אוזן גרון לא חייב לבצע ביופסיה לשקד שלישי? לכולם יש שקד כזה? זה די מבלבל אותי ומלחיץ במיוחד בהריון….

סליחה לא ראיתי את המשך השאלה. אם אין כלום בהדמייה ובבדיקת רופא אפשר להרגע.

11/03/2024 | 16:33 | מאת: דינה

שלום ד"ר, האם צריך לעשות בדיקת שמיעה לתינוק? (התינוקת שלי בת 4 חודשים), אם כן באיזה גיל לעשות לה? תודה.

היי. בכל בתי החולים עושים בדיקת סינון. אם לא נעשתה - צריך לבצע. אם נעשה והיה תקין, ואין סיבה אחרת או המלצה ברורה לחזור על בדיקה - אין טעם.

הי דר , רציתי לדעת אם חדר מלח שהכל מסביבו מלח ומלח שנזרק לאוויר יכול ליזןר לנוזלים באוזן התחכונה להתפנות? תודה על תשובתך

שלום רב. מעט מאוד מאמרים פורסמו בנושא. רובם לא רציניים.... לפני פחות משנתיים עשו עבודה רצינית על הנושא. והצליחו לאתר רק 13 מחקרים ברי השוואה שגם הם לא מספיק משמעותיים.... כיום אין המלצות רפואיות כי אין הוכחות משמעותיות ומחקרים אקראיים השוואתיים עם קבוצת ביקורת. יש דיווחים שהטיפול יכול לסייע במחלות ריאה כרוניות. אין מניעה לטפל בנוסף לטיפול רפואי מקובל.

23/02/2024 | 15:27 | מאת: דני

שלום רב רציתי לשאול האם ספריי לאף אבאמיס יכול לגרום לבעיות שינה כגון עוררות יתר עקב הסטרואידים שהוא מכיל? תודה

לא סביר כי המינון מאוד נמוך ובקושי נספג לדם. תופעת לוואי זו קשורה בסטרואידים דרך הפה במינון גבוה. בהצלחה.

שלום איבחנו לי היפראקוזיס באוזן אחת בשל חשיפה לנביחות חזקות של הכלב שלי. אני רגיש רק לנביחות שלו ולתדרים שהם כמו הנביחות שלו. האם זה משהו שאפשר להירפא ממנו? בעזרת איזה טיפול, ומה סיכויי ההצלחה?

20/02/2024 | 20:59 | מאת: כפיר

והאם משהו שיכול להחלים לבד

מקרה מעניין :) אני לא רואה סיבה שהטיפול לא יעזור :)

גם אפשרי בכל מקרה אם יהיה צורך בטיפול www.tinnitus.co.il

07/02/2024 | 19:20 | מאת: יוני

שלום רב. בעוד כמה ימים אני מתחיל לעבוד בתור גנן. מודע לרעש הנובע מעבודה עם מפוח ומסור חשמלי. האם אוזניות מגן נגד רעש ברמת הנחתה של 24 דציבל תספק לי הגנה מספקת?

היי יוני. מפוח עלים מייצר רעש של 75 עד 95 דציבל, ומשור חשמלי יכול להגיע גם ל 105. בנוסף אלו עשירים מייצרי ויברציות מה שיכול להוסיף עוד מנגנון לפגיעה השמיעה. אוזניות מפחיתות 24 דציבל יגנו עליך בוודאי מהמפוח אבל הייתי מעדיפה אוזניות מטווח והפחתה של 35 דציבל. כמובן אם יהיה לך מפרט של המכשירים תדע יותר :) בהצלחה.

26/01/2024 | 18:29 | מאת: מי

שלום רב, אני בת 32 בריאה ברקע חוץ apla בזמן הריון. לפני 3 שבועות החל אצלי טנטון חזק באוזן שמאל יש לציין שהיה לי הרפס בשפתיים כשבוע לפני האירוע הזה באותו יום עשיתי בדיקת שמיעה שהראתה פגיעה בשמיעה באוזן שמאל בינונית עד חמורה בתדרים הנמוכים אוזן ימין תקינה. מיד התחלתי טיפול שבועיים בסטרואידים עם שיפור מלא תחת הטיפול. בדיוק יום לאחר הפסקת הטיפול בסטראידים אותה תלונה חזרה על עצמה עשיתי שוב בדיקת שמיעה שהראתה ירידה בשמיעה בתדרים הנמוכים.. התחלתי עוד פעם ליטול סטרואידים והבדיקה האחרונה לפני כ3ימים הראתה שיפור משמעותי בשמיעה מלבד ירידה קלה בתדרים 250,500 . הרופא אומר שכרגע הטיפול בסטוריאידים צריך להיות לפחות לעוד חודש כרגע אני במינון 40. לציין mri ראש תקין . קיבלתי גם בחוות דעת והתחלתי טיפול בתא לחץ . כרגע אני מרגישה כאבים בשרירים וחולשה מהסטראידים ומאוד מוטרדת מהתופעות לוואי של האיפול . עדיין שומעת טנטון חלש באוזן שמאל אך קבוע .. הרופא חודש שאולי זה מחלה אוטואואימונית באוזן למרות שזהו מצב נדיר .. אני מאוד מודאגת מזה לציין עשיתי בדיקות דם בירור אימנולוגי והכל היה תקין ואין לי תלונות אחרות אשמח לדעתך

האם את מקבלת טיפול בנוגדי קרישה ? כי הייתי מעלה את זה בהחלט לדיון עם מרפאת קרישה, ולהתייעץ עם ד"ר אהרון לובצקי. בשורות טובות

30/01/2024 | 17:32 | מאת: מי

לא איני מקבל טיפול בנוגדי קרישה אלא רק בזמן הריון.. במידה וזה מחלה אוטואימניות של האוזן הפנימית אצל מי אני יכולה להיות מטופלת אני גם רוצה חוות דעת נוספת כי הבנתי שזה מצב נדיר

לכן המלצתי לך על ד"ר לובצקי ....

שלום רב. נחשפתי שלשום לרעש חזק מאוד במשך 4 שעות. מדובר על רעש של חדר שרתים. רעש כמו מפוח. האם נגרם לי נזק. יש לציין שרק לאחר החשיפה הרגשתי אוזן סתומה כמו שיוצאים ממועדון רועש. היום אני יום וחצי לאחר ואני חושב שאני בסדר. מה את ממליצה ? לגשת לבדיקת שמיעה ? ובכלל מה לעשות כאשר נניח מוזמנים לחתונה ,מסיבה וכו' ללכת אם אוזניות מגן ?

יש תופעה של ירידה זמנית מרעש שהיא כאמור זמנית חולפת. בעתיד נא להצטייד באוזניות או לאלתר אטמים.... לא חייבים בדיקה אם הרעש חד פעמי. זה כמו ללכת להופעת רוק.... אם מרגישים שינוי השמיעה כן כדאי בדיקה. בשורות טובות

17/01/2024 | 11:24 | מאת: רינה

היי אני סובלת מפיברו וסחרחורות הנירולוג בדק כבר מיליון פעם ניסיתי אגיסרק ולא עזר, מודל היה עוזר אבל גרם לגודש וחלב בחזה והקדמת מחזור הרופאה רשמה טרבמין לניסיון וסטונרון לקחתי טרבמין שלא עזר האם אחרי שעה אפשר לקחת סטונרון?

אין בעיה לקחת סטונרון. בהצלחה.

16/01/2024 | 08:36 | מאת: ליאת

שלום דק לאחרונה הצטננטי ואני שמה לב שאני מדברת או כשיש רעשים אני שומעת רישרושים מהאוזן כאיחו משהו זז שם, זה יכול להיות נוזלים?

בהחלט אפשרי. סבלנות :) גם הצטננות בסוף תעבור.

15/01/2024 | 00:03 | מאת: יעל

הי, איכשהו שהייתי בבית חולים, יצא לי לשוחח עם כוח עזר ואמר שיש ו מכשיר שמיעה של שטיינר שאלתי איזה דגם? לא ידע לענות ענה הכי חדיש וזה גם נגד מים. אפשר לדעת איזו סדרה או דגם זה? לאמא שלי יש מכשיר שמיעה לא שווה כלום תודה מראש

שאלה לא מתאימה לפורום אלא לייעוץ פנים אל פנים במכון שמאושר על ידי קופת חולים שלך.

17/12/2023 | 12:29 | מאת: נועה

שלום, למי שיש ירידה בשמיעה בגיל צעיר האם צריך לשלול גידול? ירידה הדרגתית מזה 8 שנים בערך ( כרגע בת 40. )לאחרונה בהיריון ומרגישה החמרה.

17/12/2023 | 12:30 | מאת: הכוונה לשלול גידול מוחי

הכוונה האם צריך בין היתר לשלול גידול מוחי . תודה רבה

היי. זו שאלה מאוד כללית שלא אומרת כלום. צריך לגשת לרופא אא"ג עם בדיקת השמיעה ואם צריך ברור נוסף הוא ידאג לזה. בברכה

שלום ד"ר בעקבות ירידה בשמיעה, בוצע MRI ראש ונמצא משמאל מבנה שומני בין עצבים 7,8 בסמוך לפונס בגודל 5x7 ס"מ-מוערך ליפומה אני מנסה ללכת עם מכשיר שמיעה תוך אוזני ,ואני מרגיש כאב בתוך האוזן. האם קשור לממצא ב MRI? אם כן-מה ניתן לעשות?

סנטימטר ?? או מילימטר ? לגבי הכאב אין שום קשר.

תודה ד"ר לגבי הכאב -מה ניתן לעשות שאוכל להמשיך עם מכשיר שמיעה תוך אוזני?

היי. שינוי מכשיר ? התאמה ? מידה חוזרת ? .תחפש פיתרון טכני. בכל מקרה לא קשור לממצא.

שלום דר׳ אני גרה בחו״ל בת 39 עם ירידה משמעותית בשמיעה. התחלתי בירור אבל רוצה לעשות בארץ. אני נשאית לקונקסין , האם יש קשר? כי בגוגל רשום שרק אם 2 ההורים שלי נשאים אז יש לזה משמעות. כמו כן , בחודש האחרון נסתמת לי אחת האוזניים משום מה, וכל פעם עושה שאיבות אצל הרופא. כרגע שוב מרגישה שנסתמת, האם מותר לטוס אם האוזן קצת סתומה ? תודה רבה🙏

היי. יש המון גנים שקשורים ליקוי שמיעה, בין הנפוצים יחסית הקונקסין. כששני ההורים נשאים יש סיכוי של 25 אחוז לילדים להיות לקויי שמיעה. אין שום קשר לאיבות השעווה. מותר לטוס עם שעווה באוזניים. בהצלחה :)

13/12/2023 | 17:40 | מאת: שלמה

לאמא שלי בת ה 80 אושר מכשיר שמיעה. האם יש עדיפות למכשיר במכונים הפרטיים או המכונים שעובדים עם הקופה הם גם ברמה איכותית?

דרך הקופה נמצאים תחת ביקורת וזה רק לטובה.

14/12/2023 | 12:06 | מאת: שלמה

תודה לד"ר מרק טליה על התגובה המהירה

חג שמח 🙏

11/12/2023 | 16:47 | מאת: רות

שלום ד"ר היום בבוקר שמעתי הרצאה ביו-טיוב עם אוזניות. ההקלטה של ההרצאה לא הייתה חזקה מספיק לכן הרמתי את הווליום לעוצמה יחסית גבוהה. הבעיה היא שלפתע הופיעה פרסומת באמצע ההרצאה ובגלל שהווליום היה גבוה מאוד, הצליל היה רועש וממש הבהיל אותי וגם גרם לי לכאבים באוזניים, למרות שלאחר 2 שניות הספקתי להוציא את האוזניות. שאלתי היא האם מ2 שניות אלו יכול להיגרם נזק לאוזניים? ודבר שני מדוע הכאבים האלו? מעידים בהכרח על נזק? תודה רבה לך!

לא יזיק לטווח הארוך. אבל בהחלט לא נעים. :)

09/12/2023 | 16:42 | מאת: איתי

שלום רב. אני מגיע בהסעה למקום העבודה שלי. בחודש האחרון אפילו חודשיים אחרונים אני ומספר נוסעים בהסעה מתמודדים עם ניתן לקרוא למצב בעייתי. הנהג שמסיע אותנו מפעיל רדיו בעוצמה גבוהה. למרות שביקשנו ממנו להוריד את הווליום הוא מתעלם מכך.עקב כך פנינו לחברת ההסעה שמסרה בתגובה שבחודש הבא הנהג יוחלף. על פי בדיקה שלי באפליקציה רמת הדציבל היא 75-80. האם זו עוצמה גבוהה של רעש? מה ניתן לעשות?

לא נחשב כרעש מזיק, אבל כנראה מאוד מעצבן.....

03/12/2023 | 18:28 | מאת: רחל

שלום רב, חוויתי תנועה פתאומית וחדה של הראש שלי שזז בחוזקה. בלילה היה לי וורטיגו שכבר חלף נותרו סחרחורות קלות ובחילה קלה שחושבת שמשתפרות בדיקת שמיעה- ירידה בצלילים הגבוהים. בדיקת ארג מקיפה הכל תקין אוזן תיכונה הקיה, אין תזוזת קריסטלים. אני לוקחת אספירין כבר חמש שנים האם לשקול החלפה? בשל התנועה החדה האם ייתכן שזזו חוליות שגורמות לטונטון ולבצע ct של חוליות הצואר? הטינטון קיים 24 שעות בעוצמה קבועה כמו זמזום בתוך הראש

לא נשמע מדאיג. לגבי החוליות אם אין כאבי צוואר / זרועות וכו' אין מקום לבירור. רוב הסיכויים שהטנטון ידעך לבד, קראי בקישור לאתר שלי. www.tinnitus.co.il

29/11/2023 | 18:06 | מאת: אימר מלול לידיה

אני קלינאית תקשורת ומזה 3 שבועות חשה רטט באוזן שמאל כתגובה לחלק מהגירויים השמיעתיים, בעיקר גירויים מורכבים , מטוס בשמיים, ללא כל קשר לעוצמת הגירוי. פניתי לא.א.ג שהבחין אוסטאטומה קטנה קרובה לתופית ולא שמע אף פעם על תופעה זו שכינה טנטון למרות שציינתי כי לא מדובר כלל בטינטון אלה רטט שנגרם תוך כדי שמיעת גירוי אקוסטי. שלח אותי לבדיקת שימעה. יצאתי מתוסכלת כי ידוע לי שזאת תופעה מכנית וכלל לא עצבית.תעזרו לי בבקשה. תודה!

נשמע כמו TTS שיכול להיות נלווה לטנטון. כדאי לבצע רפלקס אקוסטי ואולי גם OAE.

21/11/2023 | 20:41 | מאת: מעיין

האם טינטון שהתחיל ללא שום סיבה, יום בהיר אחד. כל הבדיקות תקינות, גם יכול להיעלם כמו שהופיע?

היי. רוב הסיכויים שהטנטון יעלם או .ידעך ולא יפריע. גם בלי טיפול !! אם לא, או אם הוא ממש מתיק אפשר לעזור. בשורות טובות, ❤️ ד"ר טליה מרק

20/11/2023 | 19:37 | מאת: חזי

שלום אני בן 43 מורה לגיל הרך ואני משתמש ברמקול מדונה מעל 10 שנים. במשך חצי שנה האחרונה אני מרגיש ירידה מסוימת באוזן ימין .אוזן ימין נמצאת בצד של הרמקול מדונה. עשיתי בדיקת שמיעה ונאמר לי שבצד שמאל השמיעה בתחום הנורמה -תדר 4khz שופר ע"י ip צד ימין שמיעה בתחום הנורמה מלבד ירידה מזערית בתדרים 250+6000 hz אשמח לדעת את המשמעות של בדיקה זו ואם אני צריך איזשהו מעקב?

לא נשמע דרמטי אבל רופא אאג חייב לראות את הבדיקה ואת האוזן.

20/11/2023 | 19:00 | מאת: Emtp

אני עם מכשירי. Sonic ויש לי טלפון שיאומי אינני מצליח לסנכרן את הטל שלי כדי לקבל שיחות ישירות למכשירי שמיעה האם הנושא מוכר ?? יש פתרון ??

היי. יש לפנות לסוכן של מכשירי השמיעה בשאלה.

06/11/2023 | 16:39 | מאת: Linoy

בגיל 8 עברתי תאונה הרגל השמאלית נכנסה לתוך גלגל אופניים בזמן נסיעה ועברתי ניתוח בקרסול רגל שמאל, שנה לאחר מכן אני זוכרת את עצמי בגיל 9 (כיום בת 44) בגיל 9 התחלתי להרגיש באוזן שמאל רעש תמידי חזק שלאט עם השנים נהפך לטינטון קבוע יותר חלש באוזן שמאל ומעט גם בימין באוזן שמאל יותר. עשיתי פעמיים בדיקות שמיעה ויש ירידה קלה בשמיעה באוזן שמאל, האם יכול להיות שהטינטון שקרה לי שנה לאחר התאונה בקרסול פגעה לי בעצב מסויים שגרם לטינטון שמלווה אותי מאז התאונה? לא נולדתי עם הטינטון. האם חומצה אלפא ליפואית שקשורה לריפוי תאי עצב יכולה להעלים או לעזור בהקשר לעצבי הטינטון באוזן? אשמח מאוד לדעתך

היי. אין קשר לתאונה הטינטון לא פוגע בשמיעה. ולא, אין תועלת פרט לפלצבו. אם יש ליקוי שמיעה חייבים ברור ומעקב ולשקול טיפול. מוזמנת לקרוא www.tinnitus.co.il

01/11/2023 | 15:20 | מאת: טלי

בת 24, סובלת מזה כמה שנים מהפרעת מיסופוניה. מעוניינת להתחיל טיפול אך לא מוצאת איפה מומלץ או מה כדאי. קראתי שיש טיפול CBT אך לא מבינה אם יעזור ואם כן מי מכיר במיסופוניה. אשמח להמלצות לטיפולים ופסיכולגים. תודה רבה

www.tinnitus.co.il ממליצה לך לקרוא על היפראקוזיס. בהצלחה.

21/10/2023 | 09:24 | מאת: ירדן

מכשיר אוטיקון opn טעון במלואו, נדלק (יש חיווי ירוק) אבל אין צליל. הוחלף פילטר, לא עזר. גם כאשר המכשיר חשוף לחלוטין ללא פילטר וכיפה אין פידבק. רעיונות לפתור את זה בשבת?

יתכן שהרמקול התקלקל. אין רעיונות. רק מעבדה.

19/10/2023 | 12:29 | מאת: י ג

האם מצב T משדר למכשירים ב2 האוזניים? איך יודעים על פלאפון(פשוט, לא סמארטפון) אם הוא תומך במצב T?

הוראות יצרן ? תתיעצו עם מהלב https://mehalev.com/product/%D7%98%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%9B%D7%9D-%D7%9C%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9D-m50/

ושאני מפמפמת עם האף לפעמים אני לא מצליחה לפתוח את האוזן שבא הטינטון, ולפעמים גם אני מרגישה שומעת באותו אוזן את הנוזלים זזים. ביקשתי ניחוח אבל אמרו לי שאי אפשר כי הבדיקה מראה שאין נוזלים, אבל אני מרגישה שיש, וזה ככה מאז הדלקת, עשיתי גם שתי בדיקות שמיעה, רגילה ובתדרים גבוהים שניהם יצאו ללא ירידה בשמיעה, אני בטוחה שזה נוזלים עוד מהדלקת שהיה לי באוזניים. ניתוח לא רוצים לעשות לי אבל, זה צריך לחלוף?

בדיקות תקינות מועילות שאין נוזלים. מכאן שאין כל מקום לניתוח. יש להשקות טיפות קוגניטיבי למשל CBT להרגע.

כאשר השערות בשבלןל נפגעות ויש ירידה עיצבית, מאיזה דציבילים הירדה ?

כשיש פגיעה מרעש מזיק, מאיזה דציבילים בבדיקת שמיעה רואים ירידה?

בממוצע מעל 20 דציבל זו ירידה, קלה.

אני גרה בוגאס והיה לי דלקת באוזניים לפני יותר משנה ועדיין לא עבר הטינטון, בדיקת שמיעה תקינה אין ירידה גם בתדרים הגבוהים. שאני מנסה לפמפם אני מרגישה שלפעמים האוזן לא נפתחת, הרופא עשה לי בדיקת סיב אופטי וראה שיש לי דלקת במערות האף ושזה נפוח, זה יכול להיות קשןר לטינטון? בבדיקת לחץ בעור התוף יצא תקין.

היי. לא גורם לטינטון, אבל יכול לגרום לך להרגיש קצת יותר בקינוח או בפמפום את פתיחת האוזן. חג שמח !!

02/10/2023 | 15:38 | מאת: רונן

לפני כשנה וחצי התחיל לי טינטון פועם, הוא לא הפריע לי להתרכז ויכולתי לחיות איתו למרות שהיה לי קשה לישון. אחרי חודש הלכתי לפסיכיאטר , לקחתי כדור אלטרול אחד עם ואבן ואז השתנה/התפרץ טינטון פועם הרבה יותר גרוע ומעצבן בצליל מתכתי , יותר בפרונט. לפני כחצי שנה עשיתי טיפול קמבו ששוב,שינה את הצליל והוריג את הווליום , אבל עדיין זה טינטון מעצבן. הלוואי שהייתי יכול לחזור לטינון הקודם. אני חושב שהטינטון ירד. את חושבת שאוכל להסתגל, שאוכל להגיע למצב שרוב היום חא אשמע את הטינטון ? רוב הזמן אני במחשבות טורדניות על מה היה לפני שנה וחצי , שהוביל לזה שלקחתי את האלטרול. אני ממש במצוקה.

היי רונן. לכל השאלות התשובה היא כן. יכול להרגע, יכול להשתנות. יכול להשתפר. מפנה אותך לקרוא עוד www.tinnitus.co.il חג שמח !

29/09/2023 | 11:00 | מאת: אריאל

האם יש להיםראקוזיס קשר להפרעה במערכת העיכול והאם כאבים ביד שמאל קשורים?

היי. אין קשר לכאב ביד. לכאב בטן ישיר אבל אם יש סטרס הוא יכול להשפיע על פעילות המעי. חג שמח.

21/09/2023 | 22:17 | מאת: לי

היי. כתבתי כאן בעבר, בת 29 בריאה בדרכ. סובלת כשנה בערך מטינטון פועם באוזן שמאל. משתנה בשינוי תנוחות . עברתי בחודש פברואר בדיקת mri מוח ותעלות שמע תקינה. בדיקת שמיעה תקינה. ספירת דם תקינה. דופלר עורקי צוואר תקין. לפני שנה וחצי עשיתי סיטי צוואר פנימי בגלל שקד שלישי שיצא תקין ורשום בו שכלי הדם הגדולים הודגמו תקינים. הנוירולוג ביקש שאעשה סיטי אנגיו ראש צוואר. התחלתי לקרוא בגוגל ולחשוש ממש ממש מAvm אבל הבנתי שזה מצב מולד, ואם חס וחלילה היה האם היו אמורים להבחין בזה בMri? מציינת שביצעתי גם לפני כ8 שנים mri מוח בגלל סחרחורות שהיה תקין וגם הmri האחרון בפברואר 2023. האם יש לי סיבה כלשהי לחשוש מAvm? למה הנוירולוג בכל זאת ביקש את הבדיקה הזו? אני ממש חוששת וזה מדיר שינה מעיני, אני אמא ל2 ילדים קטנים …..

21/09/2023 | 22:27 | מאת: לי

רוצה להוסיף , את הmri הראשון לפני 8 שנים ביצעתי באסותא רמת החייל, ואת האחרון שבוצע בפברואר 2023 ביצעתי בבית חולים וולפסון- אם זה רלוונטי. הנוירולוג קצת הלחיץ אותי ואמר שחשוב מי מפענח את הבדיקה ושעדיף לא לבצע בבית חולים ציבורי. ואני שואלת מה ההבדל? אני מאמינה שרופא מבצע את תפקידו על כצד הטוב ביותר! יש מצב שפספסו מצב של Avm?

1. עברת ברור טוב ומקיף והאמת הבדיקה נחוצה להשלמתו. 2. תפסיקי להלחיץ את עצמך לשווא. 3. בפיענוח במערכת הציבורית טוב כמו בפרטית. 4. תקראי www.tinnitus.co.il על טנטון. המוח יכול לסנן אותו, ואסור להילחץ ! חג שמח ורגוע ואל דאגה. ד"ר טליה מרק

01/10/2023 | 01:02 | מאת: לי

תודה רבה לך, כן ירבו רופאות כמוך!!! שיהיה חג שמח ורק בריאות !

שלום דר אני מריכה לעשות סיטי ורציצי חדעת אם הקרינה יכולה לעשות נזק לשערות באוזן הפנימית, תודה רבה לך

בהצלחה בבדיקה.

שנה טובה ומאושרת וגמר חתימה טובה. שלום לכולם. אני שמחה להודיע שאחרי שנתיים של חופש מחלה כפוי, אני חוזרת לפעילות וליעוץ TRT במרפאתי. ניתן ליצור קשר במייל [email protected] או דרך האתר www.tinnitus.co.il שנה טובה. ד"ר טליה מרק

18/09/2023 | 21:18 | מאת: עדי

🙏

תודה ❤️ חג שמח !

14/09/2023 | 22:01 | מאת: שלי

היי,בבדיקת השמיעה התקבלו התוצאות הבאות:אוזן ימין: בתחום הנורמה, str תואם pta, דיסקרימינציה שמורה, type as. אוזן שמאל: בתחום הנורמה מלבד אסימטריה בתדר 8khr עם ליקוי בינוני. str תואם pta, דיסקרימינציה שמורה, type a. מה הכוונה לאסימטריה ומה עושים עם זה? האם ממצא מדאיג? תודה רבה

היי. לא דואגים אלא ניגשים עם הבדיקה לרופא אאג כדי שיחליט אם יש צורך בבדיקה נוספת. שנה טובה.

שלום דר', אחרי שאני שמתי ספרי לאף אני משתמשת במכשיר אדים, זה יכול להרוס את היעילות של הספרי כי לפי הבנתי זה משהו שעדיף שלא יחשף לחום או לאדים. תודה

06/09/2023 | 21:37 | מאת: מירן

מודה על תשובתך 🙏

תחכי 5 דקות וזה מספיק לספיגה. שנה טובה

שלום דר' יש לי רעש של פיצוצים קטנים באוזן שמאל, ושאני מפמפמת יש רעש של משהו שזז, בבדיקת אוטוסקום ניראה עור התוף תקין , וגם בדיקת טימפנומטריה, בדיקת סיב אופטי יצא תקין. הביאו לי ספרי לאף, זה יכול לעזור? האם יכול להיות שיש לי תעלה צרה ובדיקת סיב אופטי לא תראה את זה ויש בדיקה אחרת שאפשר לעשות? תודה

אין צורך. זה נורמלי להרגיש שינויי לחץ ובעיקר בפמפום ואין לכך שום משמעות בנוכחות בדיקה תקינה ושמיעה תקינה. שנה טובה

מודה על תשובתך 🙏

לא זה ולא זה. בדיקת רופא אא"ג. אם הרופא יחליט שיש צורך בבדיקה נוספת הוא יקבע מהי.

היי טליה, אשמח לעזרתך. יש לי רקע מעט בעייתי באוזניים מילדות )דלקות חוזרות, ניתוח כפתורים הוצאה והכנסה(. אך אשמח לעזרתך, אני מעל שנתיים וחצי בתוך סיוט והמצב מחמיר. במטווחים בטירונות האטם נפל לי תוך כדי המטווחים, לא היה מענה רפואי. יצאתי קצונה ובבהד1 יריתי עם אטימה כפולה מלבד למטווח אחד שהייתה אטימה יחידה, לאחריו הרגשתי כאב באוזניים ופוניתי למרפאה. בשנתיים האחרונות חווה רגישות לרעש שרק מחמירה, ואי וויסות לחצים ב2 האוזניים. מגחינת בדיקת רופא אגג )הייתי אצל רבים( האוזן נראית תקינה. סברו שאולי הבעיה בתעלת השמע/חצוצרות. כואב לי לרדת לאילת/לרדת לכינרת, כואב לי לנסוע באוטובוס, לאחרונה גם כואב לי לשבת במסעדה. ניסיתי דיקור ובינתיים לא עוזר, המצב רק מחמיר עם הזמן. אני כבר מאוד מתוסכלת. מה ניתן לעשות?

טיפול TRT שמשמעותו פגישה אחת או יותר של יעוץ. לא בסל. לא מחייב מכשירים כלשהם בדרך כלל (תלוי השמיעה אבל נשמע שאין בעיה מהתיאור שלך). צרי איתי קשר אם את מעוניינת ד"ר טליה מרק.

שלום דר' רציתי לדעת כשיש נוזלים באוזניים עושים בדיקת שמיעה רואים ירידה בתדרים הגבוהים (8000-20000) או בתדרים הנמוכים ?

נמוכים לרוב מושפעים יותר.

30/08/2023 | 03:12 | מאת: מריה

עשיתי בדיקה סיב אופטי והיא אמרה שתעלת השמע פתוחה וגם ראיתי במסך שהיא לא חסומה אבל ראיתי במצלמה שיש גבשושים קטנים, היא שאלה אם עשיתי ניתוח אף ואמרתי שכן, היא אמרה שזה מזה, אבל זה בסדר, ואין חסימה. האם באמת הגבשושיות האלה של העצם מהניתוח אף הם בסדר וזה תקין ?

היא אמרה שזה בסדר, אבל לא בטוחה, זה בוגאס

תקין :) אפשר להרגע.

30/08/2023 | 01:41 | מאת: עדי

יש לי טינטון מאז הדלקת אוזניים יותר משנה, הבדירת שמיעה עד 8000 הרץ יצאה לי תקינה, שלחו אותי לעשות בדיקת שמיעה לתדרים גבוהים יותר, במידה ויש ירידה באחד מהתדרים, זה אומר שיש לי ירידה מזערית בשמיעה והטינטון לא יעבור?

לא. ממש ממש לא. הטנטון הוא תגובה של המוח לחיקוי השמיעה שהיה. גם אם השמיעה הסדרה, וגם אם לא. המוח מסוגל לסנן את הטנטון, וזה בדיוק מה שצפוי. אם ישאר תמיד אפשר פגישת יעוץ אחת טובה, להרגיע ולהתקדם. :) ד"ר טליה מרק.

תודה על תשובתך

היי רוית. לרוב הבדיקה מדויקת. כמובן ברפואה אין 100 אחוזים ... :)

23/08/2023 | 12:00 | מאת: יעל

שלום ד״ר. לפני כמה ימים הייתי במקום מסויים שמישהו לידי מחא כפיים ממש חזק ליד האוזן שלי. מאז מרגישכ כאבים באוזן. האם סביר שיש נזק?

סבירות מאוד נמוכה יותר משמע כמו אי נוחות. אם ימשיך כדאי לגשת לבדיקת אאג.

מעריכה את תשובתך 🙏

60 יכול כבר להפריע לאיכות שינה. לא לשמיעה. 50 דציבל אין בעיה. בברכה ד"ר טליה מרק

שלום רב, בן 53, לפני כחודש וחצי תוך כדי פיהוק כאב נורא באוזן שמאל, לאחר כמה ימים כאב דלקתי סביב האוזן, בבוקר טיפות נוזל על הכרית, לאחר כשבועיים בבדיקת שמיעה, "אסימטריה קלה בסלרעת אוזן שמאל פי AC בתדרים 8000, 6000 הרץ" מאז טיקטוקים בשינוי מבט (לא טינטון) כאב המון פנימי באוזן כמו תחושת חריפות. ב-MRI עצבים 7,8 תקינים אך: "הצללה חלקית בתאי מסטואיד משמאל" "עיבוי רירי ת בסינוס מקסילרי ימני" האם צריך טיפול סטרואידים או אנטיביוטיקה במצב זה כחודש וחצי לאחר האירוע? תודה רבה

רופא אאג יראה את הצילומים, יבדוק אותך ואת אם יש צורך בטיפול כלשהו.

האם בזמן הניתוח יש כאב חד באוזניים? זה יכול לגרום לטינטון בגלל שיש חור בעור התוף? זה יכול לפגוע בשמיעה אם נשאר צלקת? זה יכול לפגוע בעצמות השמע? מודה על תשובתך :)

לא אמור לכאוב אם עושים נכון. נקב לא גורם לטנטון. הנקה נסגר מהר מאוד. פגיעה השמיעה או עצמות שמע נדירה .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 22