חושבת להתחיל מחדש טיפול בציפרלקס

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

27/05/2016 | 21:44 | מאת: א

שלום אני בת 18 והייתי לוקחת לפני כשנתיים כדור ציפרלקס כל יום במשך שנה ובחודשים האחרונים התחילו לי חרדות, אי שקט ומחשבות שמונעות ממני לפעמים לפעול בצורה נורמלית (ללמוד, לטייל, להיפגש עם אנשים ולהיות הרבה מחוץ לבית...) והחלטתי שאני רוצה להתחיל לקחת שוב ציפרלקס. אני לא כל כך זוכרת איך היה בפעם הקודמת שלקחתי אותו אבל אני זוכרת בחילות והתגברות של החרדות בהתחלה של הטיפול. תופעות לוואי בתרופות קצת מלחיצות אותי וכשאני קוראת על ציפרלקס הדברים שבעיקר מרתיעים אותי הם תופעות לוואי כמו ירידה ברמות הנתרן בדם ותסמונת סרוטונין, ממה לעשות בשביל למנוע תופעות כאלה וממה זה נובע? זה יכול להופיע גם לאחר טיפול ממושך או רק בהתחלה? אני גם רזה מאוד אז אולי התרופה יכולה להשפיע עלי יותר ואולי המינון צריך להיות קטן יותר. אני גם לוקחת סוכריות רסקיו כל יום בעקבות החרדות ומשהו כמו 5-10 טיפות של DR RECKEWEG R47 שלוש פעמים ביום, אפשר להמשיך לקחת אותם או שזה לא מסתדר עם הציפרלקס? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, עדיף לפני התחלת טיפול בציפרלקס לפנות לרופא המטפל שלך על מנת לשקול אם המצב הקליני מחייב התחלת טיפול בתרופה מחדש. בקשר לתופעות לוואי של התרופה, התופעות האלו ידועות תחת טיפול בתרופה אבל לא כל חולה מפתח התופעות האלו, ולכן ההמלצה שתחת הטיפול בתרופה יש לעקוב אחרי רמות נתרן, ודווח לרופא אם יש סימנים של חום, שינוי בדופק, לחץ דם, שינוי במחשבות שעלולות לסמן על תסמנות לסרטונין.

05/06/2016 | 22:14 | מאת: א

תודה רבה על התשובה! ובגלל שאני בתקופת בגרויות המליצו לי להתחיל את הטיפול באיטיות שזה אומר להתחיל במשך שבוע עם רבע כדור יום כן ויום לא, השבוע לקחת רבע כדור כל יום, שבוע הבא לקחת יום רבע כדור ויום חצי כדור ואחר כך לקחת חצי כדור ולראות אם זה מספיק ואם לא אז אולי להמשיך לכדור שלם. שמעתי שלקחת יום כן יום לא זה לא ממש טוב ואני גם לא יודעת לגבי יום חצי ויום רבע, האם זה בסדר לקחת במינונים האלה ובאופן הזה? ואם לא אז למה ואיך מומלץ לקחת את הכדור?

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי