לישון ולישון ולישון, אני רוצה לישון. איך??????????

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

01/02/2016 | 15:41 | מאת: עדי

שלום אני סובלת מאוד מהפרעה ממושכת של חוסר יכולת לישון כמעט בלילה. הדבר נוצר בצורה קשה לאחרונה גם עקב שימוש ממושך בתרופות שגורמות להתמכרות ברובן וגם עקב משבר קשה. ברקע מס' מחלות/הפרעות: תת פעילות בלוטת המגן /יוטירוקס 200 מ"ג הפרעת דיכאון /בערב מנסה ליטול במיוחד כעזר לשינה 50 מ"ג טרזודיל לשינה בערב: 20 מ"ג קלונקס (ממכר ביותר) + סליפאייד + הנ"ל טרזודיל + תוסף תזונה נגד נשירה (נראה לי כלא יעיל) של אלטמן בשם רוטס hr כתוב עליו ליטול בלילה. מהן תופעות הלוואי? האם יש משהו להרדם ולישון לפחות 6-7 שעות כיאה לגיל 50 במשך הלילה ? רופא משפחה עוקב אינו פותר בעיה זאת. אין רופא מקצועי שעוקב בשלב זה. לא בנמצא מסיבות בעיות אזור מגורים. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, יש לציין שהטיפול העיקרי לבעיות שינה הינו טיפול התנהגותי, כלומר שיפור איכות שינה על ידי שינוי הרגלים לדוגמה, אין לשתות קפה אחרי שעה 6 בערב, אין להיכנס למיטה אלא כאשר אתה מרגיש שאתה רוצה לישון, בנוסף הלחץ הנפשי והבעיות תורמות להחמרה בהפרעות אלו. קודם יש להקפיד על נטילת התרופות שלך כמו שהזכרת, יש לקחת יוטירוקס בבוקר כי התרופה הזו עלולה לגרום להפרעות שינה אם לוקחים בערב. בנוסף השימוש בסליפאייד אינו מומלץ ליותר משבועיים רצופים. בנוסף שימוש ממושך בקלונקס עלול להפחית את האפקט הטיפולי מהתרופה. יש להיוועץ עם הרופא את הצורך בההפסקה הדרגתית של הטיפול בקלונקס ומעבר לתרופה מאותה משפעה שעלולה לתת אפקט מטיב.

02/02/2016 | 12:15 | מאת: עדי

שלום לך יוטירוקס רק בבוק קופאין רק בבוקר מפריע לשינה ידוע התנהגותי - חיי גיהנום בעיות קשות מי ישנה זאת? אין לי כרגע בנמצא. קלונקס - אמת. שלילי ביותר. החל בזמנו לפני עשרים ומשהו שנה מוובן בלבד אחד בלילה כאשר ישנתי אתו טוב ביותר. הכדורים הללו ממכרים ביותר ממשפחה זאת. קל לרופאים לרשום אותם אך לא קל להם לגמול אנשים מהם. כיום אין מה לנסות ולדבר עם הרופא כדי שיגמול אותי מהקלונקס. אין מה להעלות לדבריו ואינו יודע כיצד להוריד. לא ניתן לדבריו. לגבי סליפאייד - כך גם מוסבר שהוא לתופעות זמניות.. אך.?? אין לי פתרונות. איני יודעת כבר מה לעשות כדי להירדם. מזמן בקשתי מאיזה פסיכיטאר תרופה שתרדים אפילו שתהיה אנטי-פסיכוטית. לא ממש רצה, אמר בזמנו כי קיימת תרופה ישנה לחולי סכיזופרניה בשם "נוזינן" והיא מאוד תרדים אותי. בקשתי ממנו שירשום לי. אמר לי כי תגרום לאכילת יתר. הסכמתי. רשם. אכן גרמה לתחושת רעב קשה וישנתי כמו אדם מסומם. המון שעות. העירו לי (בזמנו כשני מקורבים) כי אני נשמעת כאדם מסומם, הייתי נופלת פה ושם ולאחר שפעמיים שברתי גפיים החלטתי להפסיק עם נטילת התרופה. לפני כשנתיים. מאז השינה לאט החלה להיות פחות טובה עד שכיום כמעט ולא קיימת ביומיום. קורה ובמשך השבוע יפול יום ואישן מרוב עייפות. בברכה, עדי

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי