זידובל ג'ל ותופעות לוואי דחוף!

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

19/07/2015 | 22:02 | מאת: יעל

בעקבות הדבקה בכלמידיה רופא הנשים נתן לי טיפול מקומי של זידובל ג'ל מאחר ואני סובלת מקוליטיס כיבית וכעת בהתקף ולא יכולה ליטול דוקסילין כי יחמיר את מצב הבטן. יש לי פוביה מבחילות והקאות וקראתי שהחומר הפעיל בזידובל הוא פלג'יל שגורם לכך. האם בטיפול מקומי ווגינלי יתכנו תופעות לוואי של בחילות והקאות או שאני חוששת לשווא? אני דוחה את הטיפול בגלל זה. אשמח לתשובה מהירה כדי שאדע אם להתחיל או לבקש טיפול אחר.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, במחקר שכלל כ- 500 נשים שקיבלו את הג'ל הזה תופעת לוואי זו הופיעה באחוז מאוד קטן (פחות מ 5%). האחוז הקטן של תופעות לוואי אלו הוא בעיקר בגלל שכשאר תרופה זו ניתנת דרך הואגינה הספיגה אל זרם הדם היא מועטה מאוד דבר אשר מקטין את ההסתברות לפתח תופעות לוואי של בחילות והקאות.

בהמשך לתשובה של אליאס, אכן מדובר ספיגה מועטה למחזור הדם (מצרף ציטוט מהספרות) : When metronidazole tablets are taken by mouth it is recommended that you don't drink alcohol, and this drug can cause unpleasant symptoms such as hot flushes, abdominal cramps, nausea, vomiting, headache and palpitations. When using metronidazole vaginal gel this interaction and this unpleasant symptoms is much less likely to happen, as the metronidazole is not absorbed into the bloodstream to the same extent as with tablets. However, you should be aware that this reaction ... Vaginal gel: Concentrations achieved systemically after application of 5 g vaginal gel (containing either 37.5 mg or 65 mg metronidazole) are ~2 % of those obtained after a 500 mg oral dose

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי