אבירטרון ופרדינזון

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

07/11/2014 | 00:47 | מאת: אורית

שלום בן משפחתי מתחיל טיפול באבירטרון (4 כדורים בבת אחת ליום) וכודר אחד פרדינזון 5 מ"ג. כתוב שאת הפרדינזון צריך לקחת על קיבה מלאה רצוי בבוקר בכדי להתאים את המצב הטבעי של הגוף (?! ) זה כתוב איפשהו ברשת בעלון מידע מפורט באתר של תרופות שכדאי לפני תשע בבוקר... ואת האבירטרון שעתיים אחרי ארוחה ושעה לפני ארוחה אחרת. שאלותיי: 1. הוא לא אוכל בבוקר רק בצהריים והפרדינזון חשוב לקחת אותו עם אוכל - אפש רלקחת אותו בצהריים ולא בבוקר? 2. הוא נוטל גם כדורים אחרים. בבוקר אוקסר פלוס + וזודיפ. בצהריים - ברזל, ציפרלקס 20 מג, קלונקס 2.5 מ"ג, בערב - אספירין 100 מג+ קרסטור 10 מ"ג + אוקסר 50. אם הוא ייקח פרדינזון יחד עם הכדורים של הצהריים זה בסדר? 3. ואם ייקח אבירטרון 4 כדורים בחמש, כלומר בין הצהריים לערב, בין הכדורים של הצהריים לכדורים שלוקח בשמונה - זה בסדר? יש מניעה לקחת את אחד הכדוים עם שאר התרופות האלה? רופא המשפחה לא מבין שום דבר בתרופות האלה של הערמונית והואנוקלוג מבין רק בתרופה שהוא נותן. נאמר לנו לשאול רוקח. תודות!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, 1- המטרה ממתן של פרדניזון בבוקר היא גם כדי לחקות (לעשות חיקוי) לתזמון שיחרור ה- Cortisol שהוא הסטראויד הטבעי המיוצר ומופרש מבלוטת האדרנל. מטרה שנייה היא גם למנוע את דיכוי הייצור הטבעי של Cortisol שהסיכוי לו הוא גבוהה יותר אם פרדניזון נלקח בשעות הלילה. מאחר ומדובר בשעות הצהריים ובמינון יחסית נמוך, לדעתי, אין סיכון בנטילת פרדניזון בצהריים לאחר ארוחה. בכל אופן אם הטיפול הוא ממושך אין להפסיק בפתאומיות 2- לגבי התרופות בצהריים, הוא יכול לקחת את הפרדניזון עם התרופות שהזכרת. מאחר והוא נוטל גם אספירין מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי תוספת של רנטידין (זנידקס) או פמוטידין (פאמו, גאסטרו) או אומפרזול (אומפרדקס , לוסק) על מנת להפחית את הסיכון לכיב קיבה. 3- אין בעיה מבחינת זמן נטילת אבירטרון כל עוד נלקח על קיבה ריקה (שעתיים אחרי אוכל או שעה לפני האוכל). זה חשוב להקפיד לא לקחת תרופה זו עם אוכל שכן במקרה כזה ספיגתה עולה פי 10 ועלולה לסכן את המטופל. מבחינת תגובות בין תרופתיות ישנן תגובות בין התרופות הנ"ל אך אינן משמעותיות עד כדי הצדקת הפסקת טיפול ולכן אין צורך בשינוי הטיפול מהבחינה הזאת. עם זאת אם הוא מרגיש לא טוב או סובל מישנוניות יתר, ולחלופין הפרעות שינה וכאבים בחזה יש לפנות לרופא. בברכה אליאס

10/11/2014 | 02:48 | מאת: אורית

ראיתי שהוא אדמומי בפנים לאחר שעה מלקיחת האובירטרון. ולגבי האומפרדקס הוא אומר שזה גורם לו לסחרחורות. יש כדור אחר שיש לו פחות תופעות לוואי? ותודה רבה על ההסבר המקיף, שלא מצאנו במקום אחר! :)

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי