משאף ונטולואנטיביוטיקה זטו

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

28/10/2014 | 21:37 | מאת: אני

שלום, האם ישנה בעיה בשילוב טיפול של משאף ונטולין עם אנטיביוטיקה בשם זיטו ? את המשאף קיבלתי לפני שבוע עקב שיעולים מרובים והיום חזרתי לרופא עם כאבי שיניים, אוזניים וגרון ואובחנתי עם סינוזיטיס. ניתנה לי האנטיביוטיקה זטו. האם יש צורך להפסיק שימוש במשאף? אני שואלת כי כתוב בעלון של הזטו שאין לשלב עם תאופילין לטיפול באסתמה, ואין לי מושג אם במשאף יש תאופילין ... אגב, אני לוקחת גם תרופה בשם רסיטל באופן קבוע. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, א- אין בעיה בשילוב ונטולין עם זטו- ונטולין הוא משאף המכיל את התרופה סלבוטמול (אינו מכיל תאופילין). ב- לגבי רסיטל אז כן יש תגובה עם זטו. לכן יש להגביל את המינון של רסיטל למקסימום של 40 מ"ג ליום. התגובה עלולה להתבטא בהפרעת קצב והיא משמעותית יותר למי שיש להם כבר הפרעת קצב מהטיפול ברסיטל. זה חשוב שתרשמי מה המינון של רסיטל אותו את מקבלת?

30/10/2014 | 20:15 | מאת: אני

שלום אליאס, מינון הרסיטל שאני מקבלת הוא 40 מ"ג. לקחתי כבר שניים מתוך 3 גדורי הזטו שניתנו לי ... האם להפסיק לקחת רסיטל עם נטילת כדור הזטו האחרון ? כמו כן, האם ישנה בעיה של שילוב המשאף (ונטולין) עם הרסיטל? ושאלה נוספת... אני מבינה מדבריך שיש תגובות בין תרופתיות שעשויות להיגרם. היה והן לא נגרמו בתקופת הנטילה במקביל, האם יכולות להיגרם בעתיד? האם יכולות להיות לנטילתן במקביל השלכות / נזקים עתידיים? תודה!

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי