בקלוסל ותרופות מרפות שרירים

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

19/07/2014 | 20:51 | מאת: אמיל

כל פעם שאני מנסה להפסיק בהדרגה נטילת קלונקס ואסיול אני נתקל בנוקשות ועיוות שרירים. ברקע יש לי נורופתיה פרפירית. לא היה לי עיוות ונוקשות שרירים לפני הפסקת הקלונקס. אין לי פגיעה שדרתית. הרופא שלי רשם לי בקלוסל 10 מ.ג שני חצאים ביום. עדיין לא התחלתי מחשש תלות ותופעות לואי. שאלתי, האם בקלוסל יכולה לעזור בגמילה מקלונקס ובונזדפינים ומתופעות הלוואי, נוקשות שרירים, של תהליך זה ? האם יש תרופה שיכולה לעזור במקרה שלי. ? תודה !

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, על מנת להימנע מתופעות לוואי הטיפול המומלץ הוא לעבור לבנזודיאזפין אחר שתפנה בגוף במשך זמן ארוך יותר. בד"כ מקובל לעבור ל- diazepam (החומר הפעיל ב- assival) ואז להפסיק במשך מספר חודשים. בדרך זו מפחיתים תופעות לוואי. לגבי תרופות אחרות: נבחנו מספר תרופות הכוללות תרופות פסיכיאטריות ונגד אפילפסיה ונמצא כי הן פחות יעילות מהטיפול הסטנדרטי הרשום למעלה. כמובן שתהליך זה צריך להיות בליווי הרופא המטפל. בברכה אליאס

14/08/2014 | 17:21 | מאת: אמיל

תודה אליאס על התשובה, את תהליך המעבר לאסיול בליווי רופא עשיתי. 4 חודשים הגוף שלי הפך להיות נוקשה ותלוי יותר הרפה דרך האסיול מאשר הקלונקס. כך, לא מצליח להוריד מ- 5 מ.ג. שבקושי מספיק, בגלל התלות הקשה בהרפיית שריר. מה המענה ? האם נטילת מוסקול לאורך כמה חודשים תביא לגמילת גופי מהתלות בהרפיית שריר ל BDZ ? תודה !

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי