כאבים בברך בזמן ריצה

דיון מתוך פורום  הליכה וניתוח תנועה

13/07/2015 | 15:19 | מאת: דניאלה

שלום, אני בת 23 ועושה פעילות גופנית יום יומית. מאז ומתמיד סבלתי מכאבים בברך ימין אך כיום הכאבים מגבילים אותי מאוד כשאני רצה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? אציין שבעבר הייתי אצל אורטופד שטען שבאותה הברך יש תזוזת יתר בפיקה. האם זו יכולה להיות הסיבה? הכאבים בזמן הריצה הם מאוד חדים בלתי נסבלים ולא מאפשרים לי לסיימה אלא בהליכה בלבד.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יכולות להיות סיבות רבות לכאב מהסוג אותו את מתארת. על פי תגובת האורתופד ככל הנראה מדובר בפתרון שמרני ולו אין מה להציע. על כן, עדיף לגשת לפיזיותרפיסט לאבחון קליני ולהתאמת תכנית טיפול בברכה סאם www.imacs.co.il

20/07/2015 | 12:34 | מאת: חגית ליבמן

שלום דניאלה, כאבי ברכים יכולים לנבוע מגורמים רבים והתיאור שלך ללא בדיקה אינו מספיק בכדי להסיק את הגורם המדוייק. לפי אבחנת האורתופד הבעיה נובעת מליקוי בתנועתיות הפיקה. הפיקה עצמה הינה עצם "צפה" המעוגנת בתוך שריר ה4 ראשי בקדמת הירך השולט בתנועתה. הגורם לכאב פיקה הינו עליה בעומס בפיקה והוא מורגש בעיקר בפעולות כגון ריצה, מדרגות, קימה מכיסא וכדומה. הגורם הראשון לעלייה בעומס הוא מבני- במבנה ולגוס(רגליים בצורת X) או זוויתQ גדולה(יקה שיושבת חיצונית) והגורם השני הינו חוסר קורדינציה וחולשה של השרירים סביב האגן והברך. כיצד מטפלים? דבר ראשון הנעלה מתאימה, במקרה ויש השטחה של הקשתות יש צורך גם בהתאמת מדרסים. דבר שני- חיזוק השרירים סביב האגן והברך וחיזוק הקורדינציה השרירית, את זה ניתן לעשות בפיזיותרפיה, בחדר כושר עם תרגילים מותאמים או בעזרת אפוסתרפיה. בברכה, חגית ליבמן פיזיותרפיסית ואפוסתרפיסטית.

מנהל פורום הליכה וניתוח תנועה