צוואר/כתף תפוס

דיון מתוך פורום  בעיות גב ועמוד השדרה

19/04/2015 | 09:44 | מאת: שלי

שלום, סביבות חודשיים אני סובלת מכאבים תחושה של תפוס באיזור צוואר וכתף שמאל. כאב לסירוגין במהלך היום. בלילה כאבים חזקים בבוקר קמה בתחושה של שבר. עשיתי צילום עמוד שדרה צווארי+ כתף כתף- מבנה גרמי שמור עמוד שדרה צווארי- ספונדילוליסטזיס C4/5 מרווחים בין חולייתים שמורים. אורטופד כללי אומר שלדעתו הכאבים סוג של דלקת וספונדילוליסטזיס C4/5יש ל 80% מהאנשים זה לא סיבה לכאב) טיפול שקיבלתי: כדורים אתופן 600 ל10 ימים, XEFO 8MG, זריקת וולטרן, נוסו משחות: וולטרן/ בנגיין/ רדיאן – טיפול הנ"ל אולי עוזר למס' שעות או יום לא מעבר. באופן כללי יש לי ממצאים של נוירופיברמטוזיס. IMR משנת 2013 בדיקת גנטיקה בדם NF1 שלילית. עדיין לא עשיתי בדיקת NF DNA מנגע עורי- צריכה לעשות.) . פיענוח MRI עמוד שדרה לכל אורכו- בשאלת NF. מודגם סירינקס של החוט הצווארי משתרע בין C5 עד D1 בנוסף סירינקס בחוט הגבי בין D8 עד D10 . קיימת אקספנציה קלה של החוט בגבהים האלה ללא האדרה חריגה. בנוסף סירינקס זעיר גם החוט בגובה D5 סיומת החוט ב-L2 בתוך השק מודגמים מספר מוקדים האדרתיים לאורך השורשים. לדוגמא ב- L4 L5 מימין, ב-L2 משמאל. בפורמן הסקרלי בגובה S2 משמאל. בנוסף מודגם מוקד האדרתי בין בזיזית האחוריים בין גופי החוליות D6 ל- D7 נמדד 11 מ"מ ומובהק ב- STIR. בנוסף קיים חשד למספר מוקדים בעמוד השדרה הצווארי דומים. לכל אורך עמוד השדרה הצווארי והגבי אין פריצה או בלט. בעמוד השדרה המותני אין פריצת דיסק. אין היצרות השק או הנקבים. מבנה גרמי בגדר תקין. סיכום: סירינקס של החוט הצוואיר ב- C5 עד D1. סירינקס ב- D5, D10- D8 ללא האדרה פתלוגית בתוך הסירינקס. בנוסף מודגמים מספר מוקדים האדרתיים לאורך השורשים של האקודה וכן בע"ש הגבי. הנוסף מודגם מוקד האדרתי ברקמות הגביות בגובה D7 בקו האמצע יתכן ומדובר בנוירופיברומות. קבעתי תור ל MRI חוזר רק בעוד חודשיים. 1. האם יש קשר בין הצילום האחרון והממצאים ב IMR והכאבים שיש לי לאחרונה? (אף פעם לא סבלתי מכאבים כאלו) 2. יש טיפול לכאב הנ"ל? אשמח לדעתך.

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט יתכן אך מחייב קורלציה קלינית שתשלב עיון בכל המידע ובדיקה הוגפנית ד"ר נחשון רנד מומחה לכירורגיה אורתופדית ולניתוחי עמוד השדרה www.isc.co.il [email protected] קביעת תור: 7645400 - 03 054-7478864

19/04/2015 | 21:07 | מאת: שלי

תודה על תשובתך. אני במעקב נוירולוג שהוא שולח לאורטופד וההפך. לא יודעת מי יפתור את הבעיה. האם הנושא שייך לנוירולוג או לאורטופד גב?

מנהל פורום בעיות גב ועמוד השדרה