כאבים חזקים במותן ימין

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

26/10/2014 | 01:01 | מאת: רעות

מזה מ"ס חודשים אני סובלת מכאבים במותן ימין.הכאב קבוע.במשךכל שעות היום אני חשה בכאב אך שמ"ס פעמים ביום ההתקף חזק מאוד.גם כשאני נוגעת באיזור כשאין התקף חזק אני חשה בכאב.עשיתי אולטרסאונד בטן ואגן הממצאים היו: כבד לא מוגדל.מרקם אחיד בשער של הכבד הודגם ממצא היפראקוגני כ-1.9 ס"מ(הממצא עשוי להתאים להמנגיומה או הסננה שומנית ממוקמת(ממצא לא ספציפי).רצוי מעקב ובקורת. דרכי מרה-תוך וחוץ כבדיות אינן מורחבות כיס מרה-בעל דופן תקין.נצפו שתי אבנים זעירות בתוכו,ללא סימני דלקת.כליות,טחולוכו'-הכל תקין. בבדיקת c.t שערכתי לפני כשנה בטן ואגן לבירור אבנים בכליות נמצא: שבכיפת הכבד ניצפה נגע בעל צפיפות נמוכה בגודל כ-1.2 ס"מ-ציסטה?ממצא אחר? באונה שמאלית נגע בעל צפיפות נמוכה בגודל כ-2 ס"מ-ציסטה? ממצא אחר? כיס מרה בעל דופן תקין.אין עדות לאבניםדרכי מרה אינן מורחבות.בשחלה ימנית ציסטה בגודל 2.3 ס"מ.(בבדיקה שלפני יום אצל רופא נשים נמצא שהכל תקין ואין עדות לציסטה. הכאבים החזקים מופיעים בזמן ישבה,שכיבה או הליכה.אין קשר לזמני אכילה.נבדקתי ע"י כירורג שאמר שהאבנים הללו מאחר שהן קטנות אן אינן מצדיקות את הכאבים החזקים.המליץ על משככי כאבים ואולטרסאונד חוזר בעוד 3-4 חודשים.אם לא יהיה שינוי בבדיקות ימליץ על ניתוח כריתת כיס המרה. אשמח ואודה על חוות דעתך.

לקריאה נוספת והעמקה
27/10/2014 | 13:58 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

האם תוכלי לפרט יותר לגבי הכאב, ממוקם במותן או קיים גם בבטן עליונה ימנית או מרכזית, האם יש בחילות או הקאות בזמן הכאב? ממתי הכאב? ובאיזו תדידות הוא מופיע? יש צרבת? היציאות תקינות?

27/10/2014 | 20:32 | מאת: רעות

הכאב ממוקם במותן בצד ימין.מעט מתחת לצלעות.ולפעמים חשה דקירות חזקות באותו צד בבטן התחתונה עד מצב שאינני יכולה לעשות אף צעד למשך מ"ס שניות.בדיקה אצל רופא נשים נמצא שהכל נקי מציסטות והכל תקין.אין כאבים בבטן העליונה ומרכזית.הכאב נמצא כל הזמן כבר מעל 7 חודשים אך ההתקפים החזקים החלו לפני כ-3 חודשים.אין הקאות אך היו מקרים של בחילות ולא הרבה.היציאות תקינות.אין צרבת.התקפים החזקים מופיעים כל חצי שעה שעה ויכולים להעלם ליותר משעתיים ואז שוב להופיע.הבנתי שגודל האבנים שנימצאו לא מצדיקים את הכאב.האם זה נכון? היום עשיתי בדיקת c.t בטן עליונה ואגן.אגב,אני עם כליה אחת לאחר שתרמתי בשנת 2000 לקרוב משפחה.אשמח לחוות דעתך .לחוצה ומאוד דואגת

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב