כפל ביטוח - והרחבה למחלקה בבירור

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

22/04/2015 | 22:23 | מאת: אורח

1. אם יש לי כפל ביטוחי, חברת הביטוח יכולה לשלוח אותי לחברה השניה? לדוגמה, אם אני רוכש פוליסה אחת עם הרחבה ופוליסה שניה ללא הרחבה, והיה מקרה ביטוח שקשור להרחבה - אני אוכל לתבוע את חברת הביטוח בה רכשתי את ההרחבה או שהיא תשלח אותי (על חצי מהסכום) לחברה השניה (שכמובן לא תכסה כי לא רכשתי את ההרחבה)? 2. אם יש לי מחלה קיימת, האם אני יכול לרכוש פוליסה ללא הרחבה שתכסה אותי על שאר המקרים הרפואיים שיכולים להיות או שאני חייב בכל מקרה להצהיר על המצב הרפואי? 3. אני בתהליך של ברור רפואי ויתכן גם שאצטרך ניתוח בהמשך. דיברתי עם חברת ביטוח (ביטוח. ישיר) והנציגה אמרה שיש להם הרחבה רחבה שמכסה גם מקרה כזה - ללא צורך בשליחת הטפסים אליהם, פשוט רוכשים את ההרחבה והיא מכסה גם מקרה שהוא בתהליך של בירור רפואי. (יש להם 2 הרחבות, אחת שרשום בחריגים שהיא מכסה מחלה לפני התערבות רפואית או בירור בלתי שגרתי ואחת שהחריג הזה לא מופיע) מצד שני, הפוליסה עצמה נראית לי לא מספיק מכסה (למשל אירוע טרור) ולכן אני חושב לרכוש פוליסה נוספת ללא ההרחבה הרפואית (ושהיא תכסה אותי על שאר הנושאים הרפואיים שבהם אין לי מחלה קיימת). האם זה אפשרי וכדאי?

שלום רב אני שמח על שאלותיך וניכר כי אתה לוקח ברצינות הנדרשת את הצורך בביטוח נסיעות לחול המתאים למצבך. כך צריך להיות. אענה על פי סעיפי שאלתך : 1. במקרה של כפל ביטוח, אתה כמבוטח זכאי לתבוע את שתי החברות או להחליט לאיזו חברה אתה מגיש את התביעה וזו צריכה להשיב לך לפי תנאי הפוליסה שרכשת אצלה. לאחר מכן תוכל החברה ששילמה לפנות לחברה השנייה בתהליך של תיחלוף (סברוגציה) ולנסות להשיב חלק מהתגמולים ששולמו לך. בכל מקרה היא לא אמורה לשלוח אותך לחברה השניה. 2. מכח חוק חוזה ביטוח אתה חייב להצהיר ולענות על כל שאלה שהינך נשאל לפני תחילת הביטוח באופן מלא ובתום לב. כך, אם ידוע לך על מחלה קיימת, עליך להצהיר. יחד עם זאת אתה לא חייב לרכוש הרחבה למחלה קיימת אולם בכך, אתה לוקח את כל הסיכון על עצמך כי במקרה של החמרה במצב בעת שהותך בחול, חברת הביטוח תדחה את תביעתך (ובצדק). 3. האופציה שאתה מעלה היא אפשרית וניתן לרכוש שתי פוליסות שבחלקן הן חופפות ובמקרים אחרים משלימות אחת את השניה. אגב, שים לב לסוגי המחלות המוחרגות בשני הכיסויים (המורחב והמצומצם) אשר בכל מקרה לא תכוסינה, שים לב למגבלות הגיל ותקופת הביטוח. בהצלחה.

23/04/2015 | 20:28 | מאת: אורח

תודה על תשובתך. 1. האם אתה מכיר את ההרחבה של ב. ישיר? לא מצאתי בשום מקום התייחסות אליה, למרות שלפי מה שזה נראה זה הפתרון הטוב ביותר לכל מי שבתהליך של בירור רפואי. האם אני מפספס פה משהו וכן יש פה החרגה? 2. כרגע אני חושב לרכוש ביטוח ב. ישיר + ביטוח כפול בחברה נוספת עם החרגות (או תשלום נוסף עבור כיסוי נמוך כמו שקיים בהפניקס). האם יש מניעה? 3. אם החברה לא מבקשת לדעת על המצב הרפואי, אני לא צריך לכתוב להם כלום? (ב. ישיר לא מבקשים לדעת בזמן הרכישה, פשוט רוכשים את ההרחבה)

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל