מתן תוספי מזון לטיפול בדלקת כרונית ודילול דם

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

17/03/2016 | 11:33 | מאת: שלי

סבתי בת 97 מטופלת בקסרלטו כ-3 שנים )15 מ"ג פעם ביום)לאחר אירוע של תסחיף ריאה (מגורם לא ידוע, כנראה על רקע שכיבה מושכת בזמן שהייתה חולה בשפעת). כמו כן היא סובלת כבר כמה שנים גם ממחלת ריאה חסימתית עקב הסתבכות של ברונכיטיס עם התלקחויות של המחלה מדי פעם. יש לציין שסבתי צלולה, אוהבת את החיים ואוכלת בתיאבון רב מזון בריא ועשיר. כדי לעזור לגוף להתמודד עם הדלקת המתמדת בדרכי הנשימה התחלנו להוסיף לה לתזונה כורכום, שום, מורינגה וספירולינה. נראה שהיה שיפור במדדי הדם ועוד (שיפור באנמיה הכרונית, שיפור בשיעול ושיפור במצבה הכללי) אך גם שמנו לב להיווצרות שטפי דם קטנים על הרגליים לאחר מתן תוספים אלה במקביל למתן הקסרלטו. רופאת המשפחה טוענת שניתן להפסיק את מתן הקסרלטו מכיוון שעבר זמן רב מאירוע תסחיף הריאה אך מצד שני מכיוון שאיננה זזה הרבה אנו פוחדים שאירוע כזה יחזור שוב. האם ניתן להפסיק את מתן הקסרלטו כפי שהרופאה יעצה אך לנסות להוסיף לתזונתה את התוספים הטבעיים כך שנוכל לטפל במקביל גם בנוגדי דלקת וגם בדילול של הדם? קראנו שחלק מהצמחים הנ"ל עוזרים בשני המקרים. האם ישנן המלצות על כמויות של כורכום/אומגה 3/שום/מורינגה/ספירולינה שניתן לתת כטיפול לדלקת הכרונית בדרכי הנשימה וכן שיהוו מקור עדין לדילול הדם?

לקריאה נוספת והעמקה
19/03/2016 | 07:23 | מאת: מיכה מורן

הידע שלי רק בנושא המורינגה. טיפול בדלקת בדרכי הנשימה יעיל מאד עם כמוסות זרעי מורינגה. זרעי מורינגה מורידים את הדלקת בסימפונות ומאפשרים ליותר אויר להכנס. יעיל מאד לחולי אסטמה (יש מחקר). בנוסף המורינגה מונע היווצרות טרשת עורקים (יש מחקר) ולכן גורם לירידת כולסטרול, שומנים ובסוף גם לירידה בלחץ הדם.

שלי שלום, לגבי הפסקת תרופה כלשהיא יש להיוועץ אך ורק ברופא המטפל. השילוב של צמחי המרפא עם תרופות הוא יעיל אך יש לעשות זאת תחת פיקול של רוקח מומחה בצמחי מרפא בכדי למנוע אינטראקציות ביניהן ולכן יש לבדוק זאת באופן מסודר בקליניקה כיוון שהשילוב הנ"ל עשוי להגביר את השפעת התרופה ולגרום לדימומים. הייתי ממליץ לך להגיע ליעוץ רוקחי/נטורופטי לגבי המשך הטיפול, שבוע טוב ובריא וחג שמח, אילן.

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה