יחס הרופאים

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

26/05/2015 | 05:48 | מאת: רונית

יחס הרופאים אני סובלת מפסוריזיס שהולך ומתפשט בידיים ברגלים וכעט לגב. ביקרתי אצל חמישה רופאים שונים לפחות .אמרתי לכולם שאני משתמשת במשחות שונות לצערי הרב אף רופא לא טרח לידע אותי שטיפול ממושך גורם נזק בלתי הפיך .אני מאוד כועסת, זו שערוריה שאני לא מבינה ממה היא נובעת ? כל הרופאים חייבים לידע את החולים זו חובתם !!! אילו ידעתי מראש יכולתי לנהוג אחרת .

לקריאה נוספת והעמקה
26/05/2015 | 17:45 | מאת: טאוב יונה

בתור חולה אני מבין מאד את הרוגז. בעקרון את צודקת, צריך להסביר. הבעיה שלא תמיד הרופאים אשמים. צורת הרפואה בארץ מאלצת את הרופאים לעבוד עם סטופר והזמן שיש להם לטיפול בחולה בטל בשישים. אבל זה צד אחד של המטבע. הצד השני זה אנו החולים. רופאים הם לא אלוהים גם לא הסגן שלו. לכל תרופה יש ברושור מצורף , בו יש פרוט על התרופה ותופעות הלוואי ואופן השימוש. אם לא מצורף יש להיכנס לאינטרנט ולבדוק. אם לא ברור יש לבדוק גם עם הרוקח. לעולם תסמכי רק על עצמך בראש ובראשונה.

26/05/2015 | 19:06 | מאת: חיים

שלום רונית. זה בסדר. גם אני עברתי את אותו הדבר והרופאים אבחנו שזה פסוריאזיס (כולל פרופסור מומחה וידוע) ונתנו משחות שלא מנעו את ההתפשטות. לבסוף שלחו אותי לרמב"ם לקבל אבחנה וטיפול פוטותרפי. לשמחתי אבחן אותי שם מתמחה אשר טען שזה לא פסוריאזיס אלא פטריה! הוא רשם לי ביפונאזול. לאחר כשבוע נפטרתי כמעט לגמרי מהסיפור ההזוי שעבר עלי בחודשים האחרונים. תבדקי טוב מה יש לך ושיהיה בהצלחה. ולא לשכוח לעדכן כמובן.

31/05/2015 | 00:19 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

לצערי אני מבין את כעסך וכנציג הרופאים בפורום אין לי אלא להתנצל על כך שלא זכית להרגשתך להסבר מספק וממצה. צודק יונה במה שאמר - כי מרבית הרופאים עובדים בקצב שאינו מותיר די זמן לתקשורת מספקת עם החולים. לא פעם אני שומע טענות על כך מצד החולים ואני באופן אישי עושה כל מאמץ לענות על כל השאלות בשעת הביקור. לעומת זאת רופאים שכירים ורופאים עצמאיים בחוזה עם קופה נאלצים לראות חולים רבים בשעה בגלל הנחיות הקופה שאינה רוצה לשכור רופאים נוספים ולא רוצה שהתורים יהיו ארוכים מדי. נקודה נוספת למחשבה היא העובדה שדברים שנראים לך חשובים לפעמים לא מובהרים כי הרופא לא רואה/יודע מה לא ברור ומה צריך עוד לומר כאשר בעיניו הכל ברור ושגרתי. בכל מקרה, אין ספק שלפחות אחד מהרופאים שראית, אם לא כולם, היה צריך לטרוח ולהסביר אודות השימוש במשחות וסיכוניו וחבל שזה לא קרה.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה