זיהום בקרנית

דיון מתוך פורום  בריאות העין

10/07/2016 | 12:03 | מאת: טלי

שלום, אני מרכיבה עדשות מגע יומיות כ9 שנים, ולעולם לא היתה לי בעיה זיהומית כלשהי. לפני כשבוע נכנסתי לבריכה עם העדשות ,העין התנפחה ונהיית אדומה ,מלווה בכאבים דבר שהתברר לבסוף כחיידק כלשהו בקרנית. רופא העיניים שנבדקתי אצלו מאמין שזו אמבה אך לא רוצים לקחת תרבית מהקרנית בשביל להמנע מפציעתה. אני מטופל כבר שבוע בטיפות ויגמוקס ואנטיאוקסידין ...יש שיפור קל נאמר לי כי אסור להרכיב עדשה בעין החולה עד שיהיה שיפור אך לא הבנתי על איזה תקופת זמן (בערך) מדובר עד לריפוי של זיהום כזה? ימים?שבועות?חודשים? אני לא מסוגלת להסתובב עם משקפיי ראייה מסיבות אישיות, ומכאן נובעת שאלה נוספת- המספר שלי הוא 4.5 בשתי העיניים. האם יווצר נזק כלשהו בראייה / כאבי ראש אם אלך עם עדשה בעין אחת? (הפרשים גדולים באיכות הראיה בין שתי העיניים)

לקריאה נוספת והעמקה
12/07/2016 | 15:56 | מאת: ד"ר ישי פאליק

טלי שלום רב זיהום באקנטאמבה הינו זיהום מסוכן המסכן את הקרנית והראיה מומלץ להישאר במעקב צמוד של רופא העיניים ולהשמע להוראותיו. הרופא יאמר לך לאחר שתחלימי בעז"ה בשבועות הקרובים מתי תוכלי לשוב ולהרכיב עדשת מגע בעין זו. ההפרש בין עינייך אכן גדול. יש אנשים שמסוגלים להרכיב עדשה בעין אחת לא יווצר נזק לעין השניה אך יכולים להיות כאבי ראש או שתרגישי אי נוחות בכל מקרה מבחינת הרכבת עדשה גם בעין זו עלייך להיוועץ עם רופא העיניים המטפל בברכה דר ישי פאליק

13/07/2016 | 23:01 | מאת: טלי

תודה רבה על תגובתך, אני די אבודה ולא מבינה מה המשמעות של אקטאמבה.. בהמון פורומים כתוב שבהרבה מקרים שיש פגיעה בראיה זה נגמר בהשתלת קרנית וזה לא מעודד בלשון המעטה כי יש לי פס עכירות רציני במרכז העין- זה אומר שיש סיכוי גבוה להגיע למצב של השתלה? שאלה שניה, אני צריכה לשים טיפות כלורוקסידין כל שלוש שעות והן מאוחסנות במקרר. מאוד מגביל לצאת מהבית ולקום כל שלוש שעות במהלך הלילה..זה ימשך ככה עד שזה יעבור? תודה!

מנהלי פורום בריאות העין