בלפריטיס

דיון מתוך פורום  בריאות העין

08/11/2015 | 16:21 | מאת: נתן

צהריים טובים, לפני שבועים וחצי הייתה לי שיעורה בעין ימין ולאחר שעברה אחרי מספר ימים הרגשתי "הצקות" כאלה בעיניים והלכתי לרופאת עיניים והיא אמרה לי שיש לי דלקת עפעפעיים בשם בלפריטיס וציינה בסיכום הביקור בלפריטיס MGD שקטה/שקופה/עמוקה זכה אמרה לי להשתמש בסבון תינוקות (דר פישר ללא דמעות) עד שזה יעבור. עכשיו כבר שבועיים שאני משתמש גם בסבון תינוקות של דר פישר 2-3 פעמים ביום וגם גאזות חמות בעיניים מדי יום ובנוסף כל לילה אני מורח סיטומיצין לפני שינה. אחרי שבועיים של טיפולים עם מה שציינתי אני לא מרגיש שיפור משמעותי ועין ימין מאוד מציקה בדרך כלל שסוגרים אותה ופותחים מרגישים קושי קל כזה ומציק בעין שמאל אין את זה. השאלה שלי האם צריך להמתין וזה יעבור או מה אפשר לעשות כי זה ניהיה מאוד מציק. ושאלה קטנה, האם בלפריטיס פוגע בראייה? דרך אגב זה פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה ואני יציין עשיתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים לפני כ-3 שנים בערך. תודה על העזרה! גיל: 23. דרך אגב ישיבה ממושכת במחשב/טלוויזיה מגבירה את הבעיה? פשוט עובד במחשב.

לקריאה נוספת והעמקה

נתן שלום רב, בלפריטיס לא פוגעת בראייה אך עלולה לגרום ליובש כרוני עקב בעיה באיכות המרכיב השומני של הדמעות. לכן חשוב להמשיך להתמיד בטיפול קבוע במגבוני איי קאר פעמיים ביום, בכל פעם 10 דקות. הרטבת העיניים עם תחליפי דמעות ללא חומר משמר בשם בפאנטן או הילוקומוד להקלה על הגירוי מהיובש. משחת סינטומיצין טובה בטיפול בלילה אך לעיתים כדאי להשתמש במשחת מקסיטרול בלילה כשהדלקת משמעותית אך לא יותר מחודש. בברכה, פרופ' ישראל קרמר.

13/11/2015 | 20:21 | מאת: נתן

תודה רבה על המענה יש לי כמה שאלות נוספות אליך, 1. הרופאה גם אמרה לי כרוני, מה זה אומר? נאלץ לעשות את הטיפול כל החיים? האם היובש והטשטושי ראייה שיש לי עכשיו ימשכו לתמיד? כי זה מאוד מציק ואי אפשר להתנהל עם זה. אשמח להסבר קצר לגבי זה כי זה מאוד הלחיץ אותי. 2. אני לא משתמש בEYE CARE רק בגאזות חמות פעמים ביום ושטיפת עיניים עם דוקטור פישר ללא דמעות, האם אתה ממליץ גם EYE CARE? 3. אני מרגיש טשטוש בראייה לאורך כל היום ומרגיש כאילו הראייה לא כמו בדרך כלל ומתי שסוגר ופותח את העין יש מן תחושה מציקה (תחושה כמו שעדשה לא יושבת טוב בעין) לגבי הטשטוש זה כאילו לא טשטוש אני רואה בסדר אבל מרגיש שרואה פחות טוב ולפעמים יש לי כזה טשטוש קל ששוטף את העיניים זה עובר (כמו שיש שקמים בבוקר) 4. מתי זה יעבור והאם אני ירגיש שיפור בראייה ובהצקות האלה של העין? 5. איך זה קרה לי הבלפריטיס? אני מאוד מודאג מזה דוקטור כיזה מפריע לי בחיי היום יום ורציתי לדעת בשורה תחתונה ובגדול האם זה עובר ומתי כי הדאיגו אותי עם המילה כרוני. תודה על הכל!

מנהלי פורום בריאות העין