תופעה חוזרת של נפיחות עפעף במהלך היום

דיון מתוך פורום  בריאות העין

31/08/2015 | 00:33 | מאת: שירה

העפעף שלי מתנפח בעין אחת בכל יום מאחה"צ ועד סוף היום כבר כ-חצי שנה ללא קשר למה אני עושה ואיפה אני נמצאת במהלך היום. נבדקתי ע"י מספר רופאי עין והם טוענים שאין עדות לבעיה כלשהי בעיניים, לא דלקת, לא בלפריטיס, לא כלום. אלרגולוג שלל אפשרות שהדבר קשור לאלרגיות. בכ"ז ניסיתי מספר רב של אנטיהיסטמינים ללא תוצאות. אף הפסקתי תקופה מסויימת ליטול כל תרופה בכדי לבדוק האם מדובר בתגובה אלרגית לתרופות. ובכ"ז התופעה ממשיכה כפי שהיא. אני חושדת שהנפיחות קשורה ליובש או לתפקוד לקוי בבלוטות הלקרימל של העין מאחר ואני סובלת מסמפטומים אחרים של מחלת השוגרין (sjorgens) כגון חסימה בבלוטות הרוק. אך הראומטולוג אינו משוכנע בכך מכיוון שבדיקות הדם אינן מצביעות על המחלה באופן וודאי. מריחת ווזולין על העפעף אינו עוזר. אנא עזרו לי! מה אני יכולה לעשות בכדי למנוע מהעפעף להתנפח בכל יום? יש משהו שטרם ניסיתי? תודה רבה מראש, שירה

לקריאה נוספת והעמקה

שירה שלום רב, כנראה שמדובר בדלקת אלרגית של עור העפעף המתבטאת בנפיחות חוזרת. תנסי טיפול מקומי במשחת מקסיטול (סטרואידים) לפני השינה לחודשיים רצוף עם מעקב של לחץ תוך עיני ע"י רופא עיניים מטפל. בברכה, פרופ' קרמר ישראל.

02/09/2015 | 21:07 | מאת: שירה

תודה רבה על תשובתך פרופ' קרמר, אשמח לנסות את הטיפול שהצעת. האם השימוש בסטרואיד במהלך חודשיים לא יפגע בעור העדין של העפעף?

מנהלי פורום בריאות העין