פחד מאירוע מוחי

דיון מתוך פורום  שבץ מוח

25/06/2009 | 08:47 | מאת: ציפי

אפתח בכך שאמי הפכה סיעודית בגלל אירוע מוחי ומאז אני בחשש מתמיד מהנושא. ולעצם הסיבה לפנייתי: לפני מספר ימים היו לי כאבי ראש חזקים למדי, מלווים בכאבי עיניים. ייחסתי זאת לכך שיומיים קודם לכן עברתי טיפול שיניים והנחתי שזו הסיבה.לאחר כ- 3 ימים הכאבים חלפו אך נותרתי עם תחושת אי-נוחות ולפעמים מין כבדות קלה (לא ממש סחרחורת).לפני יומיים חוויתי תופעה של ערפול בראייה שלווה במין כתם בוהק שזז בהתאם לתנועת העין. הדבר נמשך כרבע שעה. נבהלתי מאד, במיוחד מאחר שכבר שמעתי שבעיות ראייה זמניות עלולות להיות סימני אזהרה מפני אירוע מוחי. הלכתי ל"מרפאה דחופה", שם לא התרגשו במיוחד: לחץ דם היה בסדר, קיבלתי הפנייה לרופא עיניים ולבדיקת דופלר צוואר (שאני אמורה לעבור בשבוע הבא). הרופא אמר שבמקרה ארוע חוזר שאפנה למוקד רפואי. למחרת הלכתי לרופא המשפחה שהפנה אותי גם לבדיקת אקו לב. אתמול שוב חזרה אותה התופעה ואיני יודעת האם לדרוש הפנייה לנוירולוג (או אולי למיון). לעניות דעתי הרופאים שמים את הדגש על נושא הסכרת (כך קרה במיון כשאמי אושפזה לאחר שנפלה ברחוב, ועד שהגיע נוירולוג לאחר שעות רבות היא כבר קיבלה אירוע נוסף). אני לחוצה. לסיום אציין שיש לי, לצערי, גורמי סיכון אחדים:היסטוריה רפואית של אמי (סכרת ואירוע מוחי), עודף משקל+כולסטרול די גבוה+גילוי סכרת - כולם שלי. אנא התייחסות דחופה. תודה.

27/06/2009 | 14:17 | מאת: איציק

שלום לך אינני רופא אך יש כמה דברים אותם אינך מפרטת וחשוב לרופא שבפורום לדעת. כמו סוג תרופות אותם את נוטלת ,התנהגות באכילה ושתייה נכונה במיוחד בקיץ ,בדיקות דם כולל ויטמין B והומוציסטאין ,גיל,תוספי מזון,פעילות .. נכון שלפי מה שתארת את עלולה להיות בקבוצת סיכון לאחר שתעשי בדיקת דם גנטית MTHFR תדעי לבטח. אך המודעות שלך והתנהגות נכונה תאפשר לך לרכב על הנמר ולא לרוץ לצידו.... וראשית לכל לבדוק נושא של קרישיות ונטילת תרופות מונעות צימות ובכל מקרה כדאי שתתחילי ליטול ויטמיני B6 B12 וחומצה פולית . עד 120

אכן הפרעה חולפת בראיה עלולה,בחלק מהמקרים,להיות ביטוי של אירוע מוחי במיוחד כאשר היא מערבת עין אחת בצורת "מסך" שיורד על העין או שדה ראיה מצד אחד בשתי העיניים.כמובן שהפרעת הראיה עלולה להיות גם משנית לסיבה עינית או כחלק מאאורה (תחושה מקדימה) מיגרנוטית. יש צורך לקבל פרטים מלאים לגבי תיאור האירוע וגם לגבי ההיסטוריה המשפחתית המלאה,לבצע בדיקה נוירולוגית ויתכן שגם בדיקות עזר נוספות.

מנהלי פורום שבץ מוח