צינטור הבחנתי לפני TAVI

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

22/06/2016 | 21:08 | מאת: משה

שלום רב, אבי בן 88 בעברו יל"ד ,פרפור פרוזדורים, לאחרונה קוצר נשימה ואורטופניאה, באקו לב-היצרות קשה של מסתם אאורטלי(שטחו 0.7 סמ"ר ומפל על פניו 104/69 ממ"כ עם תפקוד תקין של חדר שמאל)מטופל בקומדין. בצטור אבחנתי לקראת TAVI הודגמה היצרות בחלקו המרוחק של העורק הכלילי השמאלי הראשי , בחלקו המקורב של העורק הקדמי היורד ובחלקו המקורב של העורק השמאלי העוקף, לכן ניקבע לו תור נוסף לצינטור לב טיפולי, שאלותיי הן: 1. כאמור מטופל הקומדין, בהמלצות לאחר הצינטור ההבחנתי : אספירין 100 מ"ג ליום, האם זה בנוסף לקומדין? והאם זה לכל חייו? 2. ניקבע לו תור לצינטור טיפולי ונאמר להפסיק הקומדין 3 ימים לפניכן, האם צריך לקבל תחליף לקומדין בימים אלו, והאם להפסיק גם האספירין? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

משה שלום, מחלה משולבת של המסתם האאורטלי ושל העורק השמאלי הראשי מציבה אתגר טיפולי משמעותי. התערבות בהתפצלות של העורק השמאלי הראשי באמצעות סטנטים, כרוכה בנסיבות אלה בסיכון מוגבר. בעת השתלת הסטנט ואחריו יש צורך בטיפול כפול נוגד טסיות, לרוב עם אספירין ופלביקס. אין להפסיקם לפני הצנתור הטיפולי. ניתן להפסיק טיפול בקומדין מספר ימים לפני הפעולה, ללא צורך בטיפול מגשר (עם קלקסן). אחרי הפעולה יזדקק לטיפול משולש לדילול הדם עם אספירין, פלביקס ועם קומדין במינון מעט מופחת ויעד INR סביב 2 או עם אחת התרופות החדשות למניעת ארועי מוח כגון אליקויס או פרדקסה במינון מופחת, וזאת למשך מספר חודשים לפחות. אם ההסיכון לדמם משמעותי, ניתן לעיתים להסתפק בטיפול כפול- פלביקס ותרופה לדילול הדם (קומדין, פרדקסה, אליקויס או קסרלטו) הוא יזדקק לטיפול מעכב טסיות לפחות למשך שנה ובהמשך לכל חייו טיפול נוגד קרישה. תודה על פנייתך לפורום

24/06/2016 | 16:22 | מאת: משה

תודה רבה על תשובתך המפורטת, האם תרופות אלו שבמקום קומדין: אליקויס או פרדקסה הן בסל הבריאות ויש השתתפות הקופה?(14 שח לערך)

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים