יוד בצינטור

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

21/04/2015 | 17:11 | מאת: ענת

אימי בת 87. לפי תוצאות אקו לב, המסתם האורטלי הוא 5 מ"מ, במקום 2 ס"מ. לדעת הקרדיולוג, יש צורך בצינטור אבחנתי, כדי להחליף את המסתם האורטלי אח"כ בצינטור. לאור אלרגיה ליוד, האם יש חומר אחר שניתן להשתמש בו? (לא מעונינת בפיתרון של מתן פרידיזין בימים שלפני הצינטור, עקב נטילת קומדין, וחשש על תגובות בין תרופתיות, שכבר ארעו בעבר).

לקריאה נוספת והעמקה

ענת שלום, לקראת החלפת מסתם בצנתור TAVI, נדרשות מספר בדיקות החושפות את הנבדק לחומר ניגוד עם יוד. צנתור כלילי, CT להדגמת דרך הגישה וטבעת המסתם, ויש חשיפה לחומר ניגוד גם בפעולה עצמה. היום אין חומרי ניגוד זמינים שאינם על בסיס יוד. במקרים של רגישות, יש לתת הכנה עם סטרואידים לתקופה קצרה לקראת הבדיקות והסיכון בכך לרוב נמוך. אם יש התוויה להחלפת המסתם, החשיפה לחומר ניגוד היא מחוייבת המציאות ודורשת הכנה במקרים של רגישות. תודה על פנייתך לפורום

21/04/2015 | 23:27 | מאת: ענת

תודה רבה על תשובתך המהירה, מחר בבוקר יש לנו פגישה לקראת הצינתור, וכך נגיע "חכמים" יותר. 1. האם אין השפעה של הסטרואידים על פעולת הקומדין (אותו אמא וטלת בשל פרפור פרוזדורים)? 2. למעשה, הרופא המליץ על החלפת המסתם האורטלי, בגלל תוצאת האקו. אמא מרגישה מצוין, ללא כל סימני מחלה, ולא ממש רוצה לבצע את הפעולה, כדבריה: "חבל להכניס ראש בריא למיטה חולה". האמנם כדאי לגשת לפעולה זו, כאשר בריאותה הכללית ב"ה טובה מאוד, ורק הבדיקה מראה על היצרות המסתם? גם המסתם המיטרלי הוא לא במיטבו, לפי האקו... מדוע כדאי בכלל לעשות זאת? שוב, המון תודה!

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים